Terug

onterechte facturatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. G.

Naar: Verisure

20/11/2015

- Ik heb een contract met Verisure, Raketstraat 64 te 1130 Brussel sinds 10/5/2013. Het is een tak van de gekende beveiligingsmaatschappij Securitas. Het contract houdt in dat ze een reeks toestellen (deurcontacten, camera, huiscentrale, … IN het huis) plaatsen, die we kunnen inschakelen wanneer we bewaking van het huis willen. Daarvoor betalen we een maandelijkse vergoeding. In geval dat de toestellen verdachte beweging merken na inschakeling, dan geven ze een stil alarm door aan de centrale van Verisure die ons op onze gsm contacteren om dat te melden waarna afspraken gemaakt worden voor afhandeling ervan.- In het oorspronkelijke contract dat ik hierbij voeg, heb ik aangestipt dat ik GEEN jaarlijks onderhoud van de installatie wens. Dit is niet nodig omdat ik dat zelf opvolg en bovendien een anomalie in de werking (bv lege batterijen van de toestellen) dadelijk aan de alarmcentrale doorgegeven wordt die me dan op de hoogte stelt.- Een drietal maanden geleden contacteerde Verisure ons om te zeggen dat een detector in de living herhaaldelijk storingen maakte in hun centrale en vroegen of we thuis waren zodat iemand daaraan kon verhelpen. Iemand is gekomen, heeft de detector een tiental centimeter verplaatst en het probleem was opgelost. Hij zei dat hij de hele installatie nagezien had en dat ze behoorlijk werkte. Geen kosten.- Enkele weken geleden, begin oktober kreeg mijn vrouw weer telefoon met de vraag of en wanneer nog een onderhoud mogelijk was. Er werd niet gesproken van kosten. We gingen ervan uit dat dit weer te maken had met de storingen van de weken tevoren en maakten een afspraak. Op 15/10 is de technicus gekomen en heeft het nodige gedaan. Er was bezoek bij ons en we hebben hem laten doen zonder meer.- Een paar weken erna krijg ik een factuur voor “onderhoud alarmsysteem” ten bedrage van 87,56 euro, te betalen voor 16/11. - Ik neem contact op met de dienst geschillen van Verisure en vraag – in het licht van wat voorafgaat – de annulatie van de rekening. Dat wordt geweigerd met verwijzing naar het aftekenen door mijn echtgenote van de werkbon (zie bijlage 2) waarop de kosten van de tussenkomst vermeld staan. Deze bon werd echter pas opgesteld NA het beëindigen van de werken !Conclusie: ik vind het geen correct facturatiebeleid van Verisure om de tussenkomst aan te rekenen nadat : - Ik het jaarlijks onderhoud geweigerd heb in het oorspronkelijk contract en dat desalniettemin toch nog aangedrongen wordt op een onderhoud zonder te melden dat dit betalend is - Ook niet werd gemeld dat de laatste tussenkomst met de eerdere technische (en gratis-) interventie te maken had

Berichten (2)

Verisure

Naar: J. G.

24/11/2015

Geachte,Naar aanleiding van uw onderstaandecommunicatie hebben wij contact opgenomen met de heer Geleyns.Wij zijn samen tot een oplossing gekomen.De heer Geleyns heeft mij ook bevestigddat hij naar u toe ging communiceren dat het dossier mag afgesloten worden.Moesten er nog vragen zijn, aarzel nietcontact met ons op te nemen, Met vriendelijke groeten, Cordialement, Best regards,Anne Wagner, Complaints Specialist BeNePhone: 32 (0)2 263 70 43E-mail Belgium: complaints@verisure.beE-mail Netherlands: complaints@verisure.nlBelgium office: Verisure NV/SARaketstraat 62Rue de la Fusée 62B-1130 BrusselsPhone: 02 263 7000 - Fax: 32 (0)2 270 31 12Web: www.verisure.beLicense number 16.1025.11Dutch office: Verisure BVPrinsenkade 5c - NL-4811 VB BredaPhone: 088 0 888 999 - Fax: 076 521 3978Web: www.verisure.nlKvK 1715 8925France office: Verisure FranceCentrale Parc - Batiment 1 - Avenue Sully Prudhomme92290 Chatenay MalabryTéléphone 09 74 500 604Web: mypages.verisure.comPART OF SECURITAS DIRECT GROUP

J. G.

Naar: Verisure

25/12/2015

ik bevestig hierbij dat ik - na het formuleren van de kjlacht - gecontacteerd werd door Verisure en dat een gentleman overeenkomst bereikt iswaarvoor dank aan Test-aankoop en Verisuredossier mag afgesloten worden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform