- Ik heb een contract met Verisure, Raketstraat 64 te 1130 Brussel sinds 10/5/2013. Het is een tak van de gekende beveiligingsmaatschappij Securitas. Het contract houdt in dat ze een reeks toestellen (deurcontacten, camera, huiscentrale, … IN het huis) plaatsen, die we kunnen inschakelen wanneer we bewaking van het huis willen. Daarvoor betalen we een maandelijkse vergoeding. In geval dat de toestellen verdachte beweging merken na inschakeling, dan geven ze een stil alarm door aan de centrale van Verisure die ons op onze gsm contacteren om dat te melden waarna afspraken gemaakt worden voor afhandeling ervan.- In het oorspronkelijke contract dat ik hierbij voeg, heb ik aangestipt dat ik GEEN jaarlijks onderhoud van de installatie wens. Dit is niet nodig omdat ik dat zelf opvolg en bovendien een anomalie in de werking (bv lege batterijen van de toestellen) dadelijk aan de alarmcentrale doorgegeven wordt die me dan op de hoogte stelt.- Een drietal maanden geleden contacteerde Verisure ons om te zeggen dat een detector in de living herhaaldelijk storingen maakte in hun centrale en vroegen of we thuis waren zodat iemand daaraan kon verhelpen. Iemand is gekomen, heeft de detector een tiental centimeter verplaatst en het probleem was opgelost. Hij zei dat hij de hele installatie nagezien had en dat ze behoorlijk werkte. Geen kosten.- Enkele weken geleden, begin oktober kreeg mijn vrouw weer telefoon met de vraag of en wanneer nog een onderhoud mogelijk was. Er werd niet gesproken van kosten. We gingen ervan uit dat dit weer te maken had met de storingen van de weken tevoren en maakten een afspraak. Op 15/10 is de technicus gekomen en heeft het nodige gedaan. Er was bezoek bij ons en we hebben hem laten doen zonder meer.- Een paar weken erna krijg ik een factuur voor “onderhoud alarmsysteem” ten bedrage van 87,56 euro, te betalen voor 16/11. - Ik neem contact op met de dienst geschillen van Verisure en vraag – in het licht van wat voorafgaat – de annulatie van de rekening. Dat wordt geweigerd met verwijzing naar het aftekenen door mijn echtgenote van de werkbon (zie bijlage 2) waarop de kosten van de tussenkomst vermeld staan. Deze bon werd echter pas opgesteld NA het beëindigen van de werken !Conclusie: ik vind het geen correct facturatiebeleid van Verisure om de tussenkomst aan te rekenen nadat : - Ik het jaarlijks onderhoud geweigerd heb in het oorspronkelijk contract en dat desalniettemin toch nog aangedrongen wordt op een onderhoud zonder te melden dat dit betalend is - Ook niet werd gemeld dat de laatste tussenkomst met de eerdere technische (en gratis-) interventie te maken had