Terug

Onterechte facturatie voor herstelling onder garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: MIELE

12/01/2019

Gisteren kreeg ik 2e aanmaning tot betaling na volgende mail gestuurd te hebben op 28/12. Daarvoor vond reeds contact plaats via mail en telefoon met Miele en werd alle informatie die nodig is (aankoopfactuur) reeds digitaal bezorgd. From: Gert V Date: 28 December 2018 at 19:45:54 GMT+1 To: [xxx@miele.com] Cc: Gert V Subject: FW: N.V. MIELE S.A. (7228450) Geachte mevrouw XXX, Beste XXX, Toen ik jouw mail en de betalingsherinnering daarnet las, was ik toch wel een beetje verbaasd. Zoals u in bijlage kunt zien, stuurde ik alle info reeds door betreffende het onder garantie vallen van de herstelling die plaatsvond. Ik had diezelfde dag telefonisch contact met een collega van u, wiens naam ik niet meer ken, mbt dit onderwerp. De man in kwestie liet me weten dat indien hij niet meer zou terugbellen, alles geregeld was. Wat u moet weten is dat sinds de aankoop van de wasautomaat, er reeds 5x een technieker langskwam voor het herstellen van dezelfde fout (toestel dat niet meer verwarmt). - eerst werd ³iets geprobeerd dat vaak lukt² - nadien werd een draad vervangen, ook in de hoop dat dit zou lukken (aangezien deze draad niet in de bestelwagen van de technieker aanwezig was, diende deze terug te komen) - toen het probleem zich nogmaals voordeed, werd opnieuw een technieker gestuurd, die vaststelde dat een (jawel duur) onderdeel diende vervangen te worden S dat hij niet bij zich had waardoor we een 5e afspraak dienden te regelen De eerste 4 bezoeken werden niet aangerekend wegens onder garantie. U begrijpt dat ik na dit verhaal niet kan vatten waarom de 5e visite en herstelling die bij de aanvang had moeten gebeuren, nu plots zou moeten aangerekend worden. En na de feedback van de vriendelijke collega die ik aan de lijn had op 23/11 kan ik de betalingsherinnering dus helemaal niet plaatsen. Ik besef maar al te goed dat u persoonlijk deze situatie niet had kunnen verhelpen en ik excuseer me dan ook voor de gefrustreerde toon van deze mail. Maar ik zou toch graag hebben dat deze mail aangegrepen wordt om de processen bij Miele onder de loep te nemen en de vraag voor betaling dan ook te annuleren. Dank voor feedback & prettig weekend, Gert V On 28/12/18 12:01, XXX@miele.com] wrote: Geachte klant, In bijlage informatie aangaande uw rekening bij Miele NV. Kind regards, Vriendelijke groeten, Cordialement XXX Credit controller S.A. Miele N.V. Z.5. Mollem 480 ­ 1730 Mollem Tel: +32 2 451 14 22 Consumer 02 451 1616 Dealer 02 451 1500 Professional 02 451 1540

Berichten (3)

G. V.

Naar: MIELE

13/01/2019

Additioneel document werd toegevoegd

MIELE

Naar: G. V.

24/01/2019

Geachte,Wij hebben hiervoor een creditnota aangemaakt.De klant zal geen herinneringen meer ontvangen.Met vriendelijke groeten,Claude MenuConsumer Customer Contact CenterS.A. MIELE N.V.Z.5. Mollem 480 - 1730 MollemTel 02 451 14 xxConsumer02 4511616Dealer02 4511500Professional02 4511540www.miele.be/shop.miele.be

G. V.

Naar: MIELE

24/01/2019

Beste Claude,Dank voor deze positieve respons.Mijn vertrouwen in jullie producten is bij deze hersteld.Vriendelijke groeten,Gert


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform