Terug

onterechte facturatie ketelonderhoud

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. C.

Naar: Engie

02/03/2024

BesteIk betaal een maandelijks bedrag van 7 € om een ketelonderhoud te laten uitvoeren bij Engie, wat ik al langer wou stopzetten omdat ik bij TotalEnergies zit, maar ik hield dat ketelonderhoud zodat het onderhoud nog kon gebeuren en nadien te veranderen.dit onderhoud is onlangs gebeurd, en ineens factureert engie mij 132€ voor een onderhoud. als ik bel met hun malafide helpdesk, spreken ze kleinerend en verdoezelen ze de reden van facturatie. ik heb nu een klacht ingestuurd maar ik hoop langs deze weg geholpen te worden.long story short: ik betaal maandelijks voor een tweejaarlijks ketelonderhoud en Engie factureert alsnog het onderhoud. Bovendien heb ik tot 2maal toe moeten bellen naar Engie omdat er geen technieker langs kwam en Engie beweerde dat er wel iemand was geweest. Zo trachten ze 'onderhoud' te voeren zonder techniekers te sturen. Ik geloof best dat ik niet alleen ben in dat feit. Ik ben maar bang dat ze een deurwaarder sturen en mij gaan blijven pesten met facturen uit te sturen, terwijl ik mijn energie al lang ergens anders van haal. Gezien de ketel werd afgekeurd, zal ik een nieuwe laten installeren. Met het bestellen van een nieuwe ketel, zei de technieker die het zal komen leveren, dat zo'n maandelijks bedrag betalen bij Engie, een malafide praktijk is en hij vaak hoort van klanten dat ze hier zich op stuk betalen. In een ideale wereld kan ik een verklaring bekomen van hun callcenter maar die zijn kleinerend en roepen op je. Zeer ontevreden, machteloos en vermoeid om het tegen zulke belachelijke bedrijven steeds te moeten opnemen!mvg,Sander Claes

Berichten (2)

Engie

Naar: S. C.

04/03/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: samedi 2 mars 2024 13:17À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - onterechte facturatie ketelonderhoud - (CPTBE01979579-03)Klacht - onterechte facturatie ketelonderhoud - (CPTBE01979579-03) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: S. C.

05/03/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: samedi 2 mars 2024 13:17À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - onterechte facturatie ketelonderhoud - (CPTBE01979579-03)Klacht - onterechte facturatie ketelonderhoud - (CPTBE01979579-03) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform