Ik had al hele tijd een gezinsabonnement met onbeperkt mobiele data voor alle nummers (ikzelf, partner en 2 kinderen). Op 25 november 2023 raadpleeg ik Mijn Telenet en bij het overzicht van de GSM nummers zie ik de keuze staan om van onbeperkt naar 10 GB mobiele data te switchen en welke besparing mij dit zou opleveren...(30 euro/ maand). Ik pas dus mijn abonnement aan wat mobiele data voor de GSM's betreft... Hierop volgt later een bevestiging per mail van mijn aanpassing van Telenet onderaan staat in het bericht: Bij aanpassing abonnement, vervalt eerdere mobiel dataverbruik. Mijn frank valt nog niet. Enkele dagen later raadpleeg ik opnieuw Mijn Telenet en bij het telefoonnummer van de zoon staat er een extra aanrekening van 386, 832 euro omwille van extra verbruik boven 10 GB ...Nu pas begrijp ik de betekenis van dat laatste zinnetje... Ik wil dit terug aanpassen (terug naar onbeperkt zetten) via Mijn Telenet, maar dit gaat niet meer, deze functie/ mogelijkheid is weg... Ik als beheerder van het abonnement heb standaard obeperkt mobiele data (dit kon ik niet aanpassen of overdragen aan de zoon bv). Hierop bel ik naar klantendienst Telenet en de man aan de lijn toont alle begrip voor mijn situatie en verontwaardiging tegenover de misleidende mogelijkheid om te veranderen en aan te passen (mobiel data verbruik) maar nadien dit niet meer te kunnen veranderen/ terugdraaien. Hij zegt dat deze meerkost pas kan geannuleerd worden wanneer komende factuur beschikbaar is ...als ik dan de situatie uitleg aan zijn collega zal die dit zeker begrijpen en recht zetten(kwijt schelden dus...) ... Wel kan hij alvast mijn onbeperkt mobiele data overzetten naar nummer zoon (die staat dus terug als enige op onbeperkt)!. Wanneer ik vandaag hiervoor opnieuw de klantendienst opbel krijg ik van zijn collega net het tegenovergestelde antwoord, namelijk: er is geen technisch bewezen storing of foutieve instelling/ koppeling vanuit Telenet, factuur kan eens opgemaakt niet gewijzigd/ aangepast worden en: Je moet maar je verbruik eerst nazien alvorens je je abonnement wijzigt zegt de dame mij in kwestie....Ik ga hiermee niet akkoord omwille van:1) Ik wordt verleid om te besparen en kan iets wijzigen dat mij benadeelt en wat niet mijn bedoeling was (30 euro besparen). Ik kan nadien de wijziging zelf niet meer annuleren , terug veranderen via het platform die functie/ mogelijkheid is verdwenen!2) Op het moment van de wijziging krijg ik geen verwittiging wat het specifiek gevolg is, in mijn geval. Ik krijg pas de goede raad: verbruik data eerst nakijken als het te laat is Dit zou men moeten melden op het moment/ pagina van de wijziging! Als je onbeperkt data hebt, heb je hier geen zicht op en sta je hier inderdaad niet bij stil, wie wat verbruikt! Mij lijkt het dat dit dan ook de bedoeling is van Telenet om mensen te misleiden en meer te doen betalen terwijl men net de intentie had te besparen!3) De eerste operator van klantendienst toont alle begrip en verzekerd mij dat dit wel zal rechtgezet worden en dat er pas kan bijgestuurd worden als de factuur beschikbaar is ...de tweede zegt het tegenovergestelde...en verzekerd dat eens de factuur beschikbaar is deze niet meer kan gecorrigeerd worden....Is dit good cop- bad cop of is één der beiden niet goed opgeleid? Daarnaast is er nog een onterechte aanrekening van 114,5 euro voor periode 8/12/2023-7/01/2024 : Ik begrijp deze aanrekening niet goed want met verminderde mobile data (buiten 1 simkaart met onbeperkt die nu naar onze zoon is gezet) is de bundel net lager in prijs namelijk in de 40 euro ( we komen van in de 70 naar in de 40 euro: besparing van 30 euro, remember!)Daarbovenop zijn er nog regelmatig technische storingen alsook functionaliteiten op Mijn Telenet (zoals promo processen) die niet werken of vastlopen en uiteindelijk zie je je bestelling aan volle pot verschijnen enz dat ik wel mijn buik vol heb van deze maatschappij! Wij zijn al vele jaren klant en ooit was het zo niet, maar de laatste 2 jaren gaat het van kwaad naar erger!Tenslotte als je naar alle vorige facturen kijkt schommelen dezen rond de 170 euro, wat wel erg verschilt van huidige factuur van 531 euro!