Terug

onterechte downgrade opslagcapaciteit naar 5 GB ondanks eerdere bestendiging van 15 GB

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: MICROSOFT

09/05/2023

Beste, ik heb al jaren een gratis Microsoft hotmail-account met historisch 15 GB opslagcapaciteit. Enige tijd geleden ontving ik een melding vanwege Microsoft dat mijn opslagcapacteit zou beperkt worden, maar dat ik dit kon voorkomen door op de meegestuurde link te klikken ter bestendiging ervan, wat ik (uiteraard) wel degelijk heb gedaan. Vanavond ontving ik echter een melding dat ik mijn opslaglimiet (ruim) overschreden heb, een mail die overigens meldt dat ik nog slechts over 5 GB zou beschikken, en met als enige mogelijkheden, ofwel bestanden te verwijderen tot ik onder die lagere limiet zit (vraag is hoe je dat doet met bijlagen van mails) ofwel opslag bij te kopen, waarom het duidelijk écht te doen is. Ik meen echter in alle eerlijkheid wel degelijk over 15 GB te beschikken. Wat bovendien vreemd is, is dat ik op 6 mei jl. reeds een verwittiging ontving (vanuit postmaster@outlook.com) dat mijn postvak bijna vol zat, maar dat dit bericht melding maakte van 14,7 GB van de beschikbare 14,85 GB (zie bijlage p.2). De recentere mail die vanuit Microsoft@mail.onedrive.com is gestuurd, spreekt echter nog maar van 5GB opslaglimiet. De mail is verzonden vanaf een onbeheerd postvak, m.a.w. ik kan niet reageren of klacht indienen. Is het mogelijk mij te informeren wat mijn rechten zijn en te bemiddelen in deze, wetende dat ik het nodige heb gedaan om mijn opslagcapaciteit te behouden...?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform