Terug

Onterechte boete

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. L.

Naar: De Lijn

13/04/2022

Beste, ik heb een boete gekregen van de Lijn wegens zwartrijden. Deze boete is onterecht, ik was helemaal niet in de stad Leuven op het moment van de boete (ben daar zelfs bij mijn weten in geen jaren nog geweest) Op het PV staat gewoon een naam vermeld, geen rijksregisternummer, geen adres, geen enkele verdere informatie die een correcte identificatie toelaat. Mijn naam Hsinyu Lin is zowel voor de voornaam Hsinyu als voor de familienaam Lin een heel veel voorkomende naam in China en in mindere mate in Belgie. Wij hebben zelf op internet gezocht en een studente gevonden in Leuven met dezelfde naam van Taiwanese nationaliteit. We hebben contact genomen met deze dame. Echter zij beweert niet te hebben zwartgereden maar vertelde erbij dat er nog minstens 1 andere studente is met dezelfde naam in Leuven. Ze kent deze andere studente alleen van naam. Is het normaal dat De Lijn een boete verstuurt naar iemand puur op basis van naam ? We hebben de boete betwist, maar ook dit levert niets op. Moeten we hiervoor dan een rechtszaak starten tegen De Lijn ? Wij gaan morgen naar de politie om een hele procedure te starten op basis van een klacht “aanmatiging van identiteit” en hopen dan maar dat er iemand bij De Lijn de moeite neemt om dit PV zorgvuldig te bekijken. Eigenlijk verwachten we schadevergoeding van De Lijn, maar dat zal wel een brug te ver zijn vrees ik.

Berichten (5)

De Lijn

Naar: H. L.

13/04/2022

BesteBedankt voor je bericht. Helaas kunnen we je via deze weg niet meer verder helpen, dit e-mailadres is niet meer in gebruik.Heb je een vraag of melding over onze diensten? Je kunt hiervoor terecht op s:help.delijn.be/hc/nl of via info@help.delijn.be.Tip: check zeker de veelgestelde vragen. Misschien vind je daar al het antwoord op je vraag.Met vriendelijke groetenDe Lijn Klantendienst

H. L.

Naar: De Lijn

02/05/2022

Beste, heel erg jammer dat op een gemotiveerd bezwaar geen antwoord komt. Graag een reactie tegen einde week, wij gaan hiermee verder !

De Lijn

Naar: H. L.

03/05/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Sophie, 3 mei 2022 11:53 CESTBeste Test AankoopWe kregen van jullie dienst een melding van een klant.Klanten kunnen ons altijd rechtstreeks contacteren via het contactformulier op onze website. Ze kunnen ook terecht bij De LijnInfo op het nummer 070 220 200 (0,30 euro/minuut) of via Facebook en Twitter.In dit geval gaat het over een proces verbaal. Klant kan in dit geval rechtstreeks contact opnemen met die dienst via boetes@delijn.be .Als we contactgegevens van de klant hebben, kunnen we deze rechtstreeks antwoorden. In dit geval beschikken we enkel over een naam nl. HSIN-YU LIN en kunnen we dit dus niet doen.Alvast bedankt voor je melding.Heb je nog vragen? Contacteer ons opnieuw en we helpen je graag verder.Met vriendelijke groetenSophieDe Lijn[3M7085-3Y5M]

H. L.

Naar: De Lijn

09/05/2022

Beste,We hebben aangetekend en per mail op 19 april een verweer ingediend waarvan copie in bijlage. We wachten nog steeds op antwoord ? Uw PV is onterecht en we dringen er op aan dat dit nu ten gronde wordt bekeken door De Lijn ! Indien U alsnog niet seponeert, graag antwoord zodat wij verder gaan in deze procedure bij de Raad Van State.Beste groet,Hsinyu Lin

De Lijn

Naar: H. L.

10/05/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform