Terug

Onterechte boete

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: OPC Optimal parking Control

04/10/2020

Betreft Retributienummer OPC: 831/2095/01316Beste, Ik heb een boete ontvangen voor een parkeersessie op 7 aug 2020 te Knokke-Heist. Er was een probleem met het toestel want het bonnetje dat eruit kwam was van de wagen achter mij (ik heb het dan maar onder zijn ruitenwisser gelegd). Een getuige die erbij stond tijdens mijn transactie zei dat dit wel vaker gebeurde met het parkeertoestel maar dat mijn nrplaat wel in het systeem zou zitten dus het zou in orde zijn. Maar niet dus, want ik heb de retributie ontvangen. De dag nadien (8 aug) weer hetzelfde probleem, toen besliste ik te bellen naar 4411 en zij raadden mij aan om een sms te sturen, zo is het dan wel gelukt. Er is duidelijk een probleem met het parkeertoestel, dank om het recht te zetten. Ik heb online gelezen dat dit probleem vaak voorkomt en vnl in Knokke-Heist. OPC heeft reeds alle bewijzen ontvangen.

Berichten (7)

OPC Optimal parking Control

Naar: L. V.

29/10/2020

Geachte,Bedankt voor uw bericht.We hebben uw dossier grondig nagekeken en stellen vast dat u geparkeerd stond in een betalende zone. Op het ogenblik van onze vaststelling hebben we echter geen parkeervergunning kunnen terugvinden op uw nummerplaat 1XNL169. Daarom werd retributie 831/2095/01316 uitgeschreven.We kunnen zien dat u een betaling probeerde te verrichten, maar deze werd door u geannuleerd. Een automatische annulatie komt bijvoorbeeld voor wanneer u uw bankkaart te snel verwijdert.Bijgevolg zijn wij genoodzaakt u te vragen de retributie zo spoedig mogelijk over te maken. De betaalgegevens vindt u hieronder terug.Bedrag:Eur 35,00Begunstigde:PS KNOKKE-HEISTRekeningnummer:BE19 7340 3412 4912BIC-code:KREDBEBBGestructureerde mededeling:831/2095/01316Met vriendelijke groeten,Klantendienst Parkeren.be

L. V.

Naar: OPC Optimal parking Control

29/10/2020

Beste, bedankt voor uw antwoord. Ik vind het onvoorstelbaar, u leest blijkbaar niet wat er gemeld wordt? Ik kan toch niet blijven herhalen dat ik heb betaald, er een bonnetje is uitgekomen maar voor een andere nummerplaat, dat er getuigen bijstonden die hetzelfde voorhadden, dat ik ervan uitging (zoals de andere getuigen) dat de transactie met mijn nummerplaat wel opgenomen was in de automaat, dat ik de dag nadien met uw diensten gebeld heb omdat ik het verdacht vond dat het probleem zich weer voordeed (terwijl het de vorige dagen perfect werkte) en ga maar door. Ik heb maw zelf niets geannuleerd! Denkt u nu echt dat ik naar 4411 gebeld zou hebben als ik NIET wou betalen? komaan zeg. U bevestigt zelf dat u kan zien dat er een transactie uitgevoerd werd. Ik raad u aan om uw diensten eens te googlen, dat zegt genoeg, en toch wel vreemd dat de meeste klachten uit dezelfde regio komen. Misbruik noem ik dat. Ik ga geen boete betalen voor een parkeerautomaat dat niet werkt. Beleefde groeten.

OPC Optimal parking Control

Naar: L. V.

22/11/2020

Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw mail. Om onze dienstverlening zo efficient en snel mogelijk te laten verlopen, behandelen we aanvragen voor parkeervergunningen en betwistingen/vragen omtrent retributies enkel via het e-loket. De link vindt u hier. Zorg ervoor dat u alle nodige documenten in uw aanvraag/betwisting oplaadt! Zo kunnen we u een vlotte service bieden! Informatie over het parkeerbeleid en de werking van het e-loket vindt u op onze website: s:www.parkeren.be/knokke-heist.Met vriendelijke groeten, OPC Knokke-Heist

L. V.

Naar: OPC Optimal parking Control

25/11/2020

en weer van het kastje naar de muur... ik ben op de website geweest, mijn gegevens ingevuld en er staat geen "communicatie" knop zoals online aangegeven. Heb dan maar een mail gestuurd, dan krijg ik misschien sneller antwoord dan via dit platform. Gelieve de herinneringskosten te crediteren, ik ga niet betalen omdat ik (lang) op jullie antwoord moest wachten.

OPC Optimal parking Control

Naar: L. V.

25/11/2020

Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw mail. Om onze dienstverlening zo efficient en snel mogelijk te laten verlopen, behandelen we aanvragen voor parkeervergunningen en betwistingen/vragen omtrent retributies enkel via het e-loket. De link vindt u hier. Zorg ervoor dat u alle nodige documenten in uw aanvraag/betwisting oplaadt! Zo kunnen we u een vlotte service bieden! Informatie over het parkeerbeleid en de werking van het e-loket vindt u op onze website: s:www.parkeren.be/knokke-heist.Met vriendelijke groeten, OPC Knokke-Heist

L. V.

Naar: OPC Optimal parking Control

25/11/2020

beste, ik heb al gemeld dat het niet lukt! ik heb jullie handleiding gevolgd op https://www.parkeren.be/portaal-rb en bij mij staat er geen knop om te communiceren, zie bijlage.....

OPC Optimal parking Control

Naar: L. V.

25/11/2020

Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw mail. Om onze dienstverlening zo efficient en snel mogelijk te laten verlopen, behandelen we aanvragen voor parkeervergunningen en betwistingen/vragen omtrent retributies enkel via het e-loket. De link vindt u hier. Zorg ervoor dat u alle nodige documenten in uw aanvraag/betwisting oplaadt! Zo kunnen we u een vlotte service bieden! Informatie over het parkeerbeleid en de werking van het e-loket vindt u op onze website: s:www.parkeren.be/knokke-heist.Met vriendelijke groeten, OPC Knokke-Heist


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform