Terug

Onterechte boete

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. B.

Naar: POPPY Mobility

27/06/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 16/04/2024 huurde ik een Poppy-wagen om naar huis te rijden en parkeerde deze regelentair en dit om 17u05 ongeveer. De wagen kan daarna nog gehuurd worden door een andere klant. Op 17/04 was er blijkbaar een parkeerverbod voor de Antwerp 10 miles waardoor deze bewuste wagen getakeld werd. Poppy acht mij hiervoor verantwoordelijk, wat ik betwist aangezien ik niet kan weten of de wagn al dan niet nog gehuurd zal worden door een andere klant. Bij ij in de straat staan heel wat appartementsblokken en poppoy's worden daar verel gehuurd. Nu zeg men dat ik, aangezien de wagen niet verhuurd werd verder, 48 uur verantwoordelijk blijf waar ik het niet mee eens ben. Ik kan onmodelijk een wagen 48 uur in het oog gaan houden of deze al dan niet verhuurd wordt, ik acht ook te gaan werken enzovoorts. Men legt mij nu een boete op van 250€. Deze vind ik onterecht. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - mailverkeer

Berichten (5)

POPPY Mobility

Naar: W. B.

01/07/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -Poppy Finance (Poppy) 1 jul 2024 10:02 CEST BesteIn de TC staat er duidelijk dat een klant 48u verantwoordelijk blijft tot na het parkeren( bij tijdelijke verbodsborden), Ze zag dat er een verbod bord stond voor de ten miles en besloot om toch te parkeren. Het hopen dat iemand anders de auto ging nemen is geen geldige reden en we verwachtten dat de klanten altijd correct parkeren aangezien zij verantwoordelijk zijn tot de volgende gerbuiker de auto neemt (enkel 48u bij tijdelijke verbods borden).Met vriendelijke groet,Nadim van Poppy 🚗️Klachten 27 jun 2024 15:17 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Team PoppyLet's ride 🚗 🛵 🛴 Dit e-mailbericht is een service van Poppy. [NLY6GR-GMGP7]

W. B.

Naar: POPPY Mobility

01/07/2024

U vermeld dat ik een plaat zag staan, waar las u dat? Dit is info die ik doorkreeg via uw diensten. Ikzelf meldde reeds dat daar geen borden staan en op moment van parkeren waarschijnlijk ook nog niet. Ik kan niet gaan nagaan wanneer er wel in geen borden gezet worden en verzet me hier nig steeds op. Dit dan maar desnoods via de juridische dienst van testaankoop dan? Ik pekeerde reglementair ZONDER dat ik een borden zag en zomaar iets besloot. Dit is pure speculatie en zeer vernederend vermeld. Ik pik dit niet .

W. B.

Naar: POPPY Mobility

10/07/2024

Nu krijg ik nog een herinnering voor niet betaling van stad Antwerpen terwijl ik een email heb let melding dat de boete reeds betaald werd door poppy. Dit is maffiapraltijk! Ik krijg verder ook niks reactie meer van poppy uit. Op zoek nu naar ombudsdienst. Desnoods vredegerecht.

POPPY Mobility

Naar: W. B.

12/07/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -Poppy Finance (Poppy) 12 jul 2024 10:53 CEST Beste Wendy,Ik snap je frustratie omtrent deze situatie en ik neem graag even de tijd om deze uit te klaren.Graag wil ik je even verwijzen naar onze algemene voorwaarden artikel 3.6.1 en 3.6.2:Deze informatie staat ook duidelijk vermeld in onze FAQ.Deze 48u regel is er omdat er geen zekerheid is dat een andere klant de wagen zal gebruiken kort nadat iemand een rit beëindigd. Ook omdat de gemeente de borden voor een parkeerverbod niet moet plaatsen tot 48u voor het verbod start en onze klanten hiervoor dus ook niet kunnen weten of er een verbod zal starten meer dan 48u in de toekomst.Deze informatie krijg je ook nog eens te zien bij het beëindigen van jouw rit in de vorm van een pop-up, je kan jouw rit niet beëindigen zonder deze te bevestigen:Ik denk dat we dus wel kunnen concluderen dat je goed op de hoogte was van deze 48u regeling. Dit betekent dus niet dat je de wagen 48u in de gaten moet houden maar dat je wel, net zoals je met een eigen privé wagen zou doen, bepaalde zaken moet bekijken voor je de wagen parkeert. Reglementair parkeren, en in dit geval niet parkeren op een plek waar binnen de 48u een parkeerverbod zal starten, behoren hier dus ook bij.Spijtig genoeg kan ik hieruit dus ook enkel concluderen dat je wel degelijk correct aangerekend werd voor zowel de takeling als voor de parkeerboete en dat we je hier ook niet in kunnen tegemoet komen.Ik hoop dat dit de situatie wat verduidelijkt heeft. Mocht je toch nog met vragen zitten dan staan wij uiteraard voor je paraat.Met vriendelijke groet,Laura van Poppy 🚗Klachten 10 jul 2024 20:16 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Team PoppyLet's ride 🚗 🛵 🛴 Dit e-mailbericht is een service van Poppy. [NL1330-KDV45]

POPPY Mobility

Naar: W. B.

12/07/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -Poppy Finance (Poppy) 12 jul 2024 11:15 CEST Beste Wendy,Ik heb net uitgebreid info gegeven op je andere klacht, ik verwijs je naar daar toe voor info over de aanrekeningen.Ik wil wel even duidelijk maken dat wij de originele boete nooit zelf betalen, dit doen we niet zodat onze klant de kans krijgen om de boete aan te vechten bij de gemeente indien dit nodig zou zijn. We melden dit ook duidelijk in de e-mail die je van ons krijgt:Jij hebt deze e-mail ontvangen op 24/05/2024 (gevoelige informatie heb ik voor je weg gemarkeerd):Je hebt deze boete niet of niet tijdig betaald waardoor wij een herinnering binnen kregen. Zodra een herinneringsbrief bij ons binnenkomt, voeren wij de betaling uit en verrekenen deze via je Poppy account. Dit doen we om je te behoeden voor verdere herinneringskosten en om op de lange termijn incasso- of deurwaarderskosten te voorkomen. De aanrekening hiervoor gebeurde op 10/07/2024, hiervan werd je eveneens op de hoogte gebracht via e-mail:Deze week werd de boete dus pas door ons betaald.Met vriendelijke groet,Laura van Poppy 🚗Klachten 10 jul 2024 20:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Team PoppyLet's ride 🚗 🛵 🛴 Dit e-mailbericht is een service van Poppy. [1MR5EY-L76ZP]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform