Beste,Op 28-5-2018 nam mijn zoon, Alexander Krols, om 14.05 de bus van Middelheim naar Berchem, waar hij de trein naar Kapellen nam. Vervolgens stapte hij, nog steeds BINNEN HET UUR, in Kapellen op de bus 650 richting halte Ekeren Boskapellei, zijn eindbestemming. Vermits hij aan de time stamp zag dat hij nog binnen de tijd was, moest hij zijn ticket niet opnieuw ontwaarden, dit volgens het eigen reglement van De Lijn. Toen er ter hoogte van halte Zilverenhoek te Kapellen controleurs op de bus stapten, waren er net 1 uur en 3 minuten verstreken toen ze bij mijn zoon achterin de bus aankwamen. De controleur gaf hem een leeg, ongedateerd, proces-verbaal en zegde erbij dat dit louter een formaliteit was en dat hij gewoon contact moest opnemen met boetes@DeLijn.be om de boete te laten seponeren. Wat volgde was een automatisch antwoord op 5-6-2018 van De Lijn, gevolgd door stilte....tot hij op 31-08-2018 een schrijven van gerechtsdeurwaarder Modero kreeg, waaruit bleek dat de boete van 107 € reeds was opgelopen tot 166,25 €. Daarna een jaar stilte...waarna hij op 23-8-2019 plots een nieuw schrijven kreeg van gerechtsdeurwaarder Modero, waarbij werd medegedeeld dat zijn e-mail van EEN JAAR GELEDEN goed ontvangen was en dat de boete inmiddels was opgelopen tot 306.52 €. Mijn zoon antwoordde hierop per mail op 29-8-2019 met een gedetailleerd verslag van hoe de reis verlopen was en hoe hallucinant de hele situatie was en waarbij hij nogmaals formeel protest aantekende tegen de boete. Op 24-9-2019 een nieuw schrijven van Modero, waarbij men mijn zoon mededeelde dat volgens De Lijn het uur van ontwaarding op de lijnkaart was verlopen.Op 20-11-2019 antwoordde mijn zoon aan Modero en deed nogmaals zijn hele verhaal, waarbij hij deze regel, letterlijk, uit het reglement op de website van De Lijn aanhaalde: Binnen de 60 minuten mag je vrij op- en afstappen EN DAARNA JE RIT NOG UITRIJDEN. Op 4-12-2019 een nieuw schrijven van Modero, waarbij men zijn zoon plots vroeg om een kopie van de betreffende lijnkaart voor te leggen. ANDERHALF jaar na de feiten vroeg men dit pas! Mijn zoon heeft dan ook geantwoord dat hij deze kaart 3 maanden had bijgehouden, zoals De Lijn zelf voorschrijft.Daarna opnieuw anderhalf jaar stilte... tot op 27 juli jl. een gerechtsdeurwaarder met veel machtsvertoon aan de deur stond, vergezeld door een stoere bodyguard en een agente. Zij hebben voor enkele tienduizenden euro's aan meubelen en huisraad opgeschreven, die op 3 september a.s. in beslag genomen en openbaar verkocht zullen worden. De boete is inmiddels opgelopen tot 555.97 €. En plots is blijkt er ook een ingevuld PV opgedokten te zijn, zoveel jaar na de feiten, in plaats van het blanco en ongedateerde PV dat men mijn zoon had overhandigd. De agente raadde ons aan te betalen om er vanaf te zijn en omdat een advocaat meer kost, maar dat vinden wij pure chantage, want dat is uiteraard net waar De Lijn op speculeert!