Terug

Onterechte blokkering van account

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

S. S.

Naar: AMAZON

21/10/2024

Beste Op 12 oktober bestelde ik op amazon.com.be een iPhone 15 Pro. Kort na de bestelling te hebben geplaatst ontving ik een e-mail van amazon met de vermelding dat de bestelling werd geannuleerd omwille van verdachte activiteiten op mijn account. In deze mail wordt beschreven hoe ik alsnog de bestelling kon laten doorgaan nl. door deze beslissing te betwisten. Hiervoor wordt ik doorverwezen naar de website van Amazon, onderaan deze webpagina is een knop om een identiteitscontrole te starten. Helaas werkt de link achter deze knop niet "invalid URL". Het gevolg is dat ik de identiteitscontrole niet kon vervolledigen. De annulering van mijn bestelling door Amazon heeft niet enkel betrekking op deze specifieke bestelling. Er is nl. een soort blokkering van mijn account dat ervoor zorgt dat ik geen bestellingen meer kan plaatsen boven een bepaald bedrag. Om dit probleem op te lossen nam ik telefonisch contact op met amazon door een e-mail te sturen naar het e-mailadres vermeld in het bericht over de annulering van mijn bestelling. Het betreft een e-mailadres dat men kan contacteren in geval men problemen ondervind. In het antwoord op mijn bericht werd ik bedankt voor het doorsturen van documenten en dat ze helaas mijn identiteit niet konden verifiëren. Nochtans had ik geen documenten doorgestuurd. Ik was nooit zover geraakt in de procedure van de identiteitscontrole, ik had simpelweg een bericht gestuurd om mijn probleem te beschrijven. Bijgevolg stuurde ik nog een e-mail naar hetzelfde e-mailadres met een kopie van mijn identiteitskaart, hopende dat ze via deze weg de identiteitscontrole konden doorvoeren. Tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen. Ik heb in de tussentijd talloze telefoons gehad met Amazon om dit probleem te verhelpen en telkens opnieuw krijg ik hetzelfde te horen nl. "een dossier is opgemaakt en u zal gecontacteerd worden binnen de 24 à 48 uur". Maar dat gebeurt nooit. Ik stel vast dat mijn account onterecht werd geblokkeerd door het slechte algoritme van Amazon en dat ik in de kou wordt gelaten. Ik eis dat de account blokkering wordt opgeheven en eis een schadevergoeding voor de onterechte blokkering en verloren tijd om dit probleem op te lossen.

Bemiddeling door Testaankoop 25 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform