Beste, 5 maanden geleden heb ik een iPhone 13 aangekocht in de Telenet winkel van Sint-Truiden. Deze had me samen met een nieuwe kabel rond de 800 euro gekost. Na 4 maanden ben ik naar Telenet gestapt omdat mijn scherm niet meer reageerde en ik mijn gsm niet meer kon opladen. In de winkel wist niemand mij een antwoord te geven over wat er aan de hand was, het enige wat ze zeide is: “dat zal waarschijnlijk een fabrieksfout zijn, jouw gsm ziet er gloednieuw uit en is volledig in orde, het is dus niet jou fout”. Mijn originele laadkabel werkte niet meer, ze hadden mij een nieuwe laten kopen die na 1 dag opnieuw kapot ging door mijn gsm. Ik ging terug naar de winkel ermee, de aangerekende kabel werd in de doofpot gestoken en ik kreeg een tijdelijke kabel van hun mee. Deze ging na 1 dag weer stuk, toen kreeg ik een draadloze oplader mee van hun, zodra ik terug was van vakantie moest ik deze terug brengen en gingen ze mijn telefoon opsturen. Alles was in orde, mijn telefoon werd opstuurt en zou gemaakt worden. Opeens kreeg ik een mail van Dynafix dat ze mijn gsm niet wouden repareren tenzij ik een kost van 530 euro betaalde, de reparatie viel niet onder “de garantie” omdat het zogezegd mijn fout was door “blik- of stootschade”. Dit was een grote shock voor mij!!! Ik vroeg aan Telenet hoe dit kwam, ik kreeg als antwoord: “dat is van in jouw broekzak of handtas te steken, daar kunnen wij niks aan doen!” Hoe kan dit? Mijn gsm was 4 maanden oud toen hij stuk ging, ik heb geen enkele broek met broekzakken en mijn handtas is ruim genoeg, er is nooit iets gebeurt met mijn toestel, hij was in perfecte staat toen ik hem liet opsturen enkel het opladen lukte niet!!! Ik heb getelefoneerd naar de klantendienst van Telenet, na het uitleggen van mijn probleem kreeg ik als antwoord: “pak uw benen, wandel naar de winkel, stap binnen en los het daar op. Wij zijn hier helemaal niks mee” en de telefoon werd neergegooid. Eens in de winkel trokken ze hun handen er ook van af, ze “kunnen en mogen niks doen, want het zijn niet zij die mijn toestel kapot gemaakt hebben”. Excuseer? Iedereen trekt zijn handen ervan af, terwijl ik niet de fout ben van het probleem. Ik weet niet wat er gebeurt is met mijn toestel nadat ik hem naar de winkel bracht, maar hij was in perfecte staat toen ik hem afleverde voor reparatie van de “batterij”. Volgens de winkel was de schimmel die uit mijn oplaadpoort kwam de schuld van een “fabricagefout”, hoe kan het dan zijn dat ik nu opeens voor een gsm van 4 maanden oud wat in perfecte staat was de fout zijn? Ik heb het toestel nooit zo afgeleverd gelijk ik nu te horen krijg, maar ik moet wel voor de kosten van 530 euro opdraaien? Schandalig dit! Ik ben erg boos en teleurgesteld. Er wordt nu van mij verwacht een nieuw toestel volledig uit eigen zak te betalen, dikke afzetters! Dit kan echt niet door de beugel en ik wil hier enorm graag verder mee gaan, ik laat het hier niet bij!