Klacht
C. V.
Naar: VINTED
Geachte ,Hierbij wil ik een formele klacht indienen over de onterechte betaling van een gebroken item gekocht via Vinted en de blokkering van mijn account op de website Vinted die erop volgde. Ik ben van mening dat de betaling en de blokkering onterecht is en ik voel me hierdoor ernstig benadeeld.Mijn account werd geblokkeerd wegens vermeend misbruik van het terugbetalingsbeleid. Echter, ik ben een zorgvuldige consument die voornamelijk kristal en glaswerk aankoopt via de website. Om elke discussie te vermijden, leg ik elke stap van het uitpakken nauwgezet vast, zodat ik eventuele schade kan documenteren en eventuele geschillen kan oplossen.Het is buitengewoon onrechtvaardig dat ik als consument het slachtoffer ben van verkopers die hun producten slecht verpakken, en vervolgens moet opdraaien voor de kosten. Dat de website daarenboven de verkoper in het gelijk stelt en mijn account blokkeert om verdere uitleg te vermijden is een stap te ver! Ik voel me machteloos tegenover deze praktijken en vind het onaanvaardbaar dat ik hiervoor gestraft word door mijn account te blokkeren.Ik verzoek u dan ook vriendelijk om deze kwestie grondig te onderzoeken en maatregelen te nemen tegen deze oneerlijke praktijken. Bovendien dring ik er bij u op aan om passende maatregelen te treffen dat soortgelijke zaken niet meer kunnen gebeuren.Ik vertrouw op uw snelle en rechtvaardige behandeling van deze klacht.Hoogachtend,Chris
Berichten (22)
VINTED
Naar: C. V.
Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted
C. V.
Naar: VINTED
Hoewel ik dit standaardantwoord nog kan plaatsen, wil ik jullie er op wijzen dat ik tijdens het hele proces gelijkaardige vage, generieke copy/paste standaard feedback heb ontvangen die niet echt inging op mijn specifieke opmerkingen. Deze keer hoop ik op een gedegen en to-the-point reactie, in plaats van een algemeen antwoord dat niet relevant is voor mijn vraag.
VINTED
Naar: C. V.
Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted
VINTED
Naar: C. V.
Madame, Monsieur,Nous confirmons la bonne réception de votre demande et y répondrons dans les meilleurs délais.Merci pour votre patience.Latifa L'équipe Vinted
C. V.
Naar: VINTED
Geachte Latifa en het Vinted-team,Dank u wel voor uw reactie en de bevestiging van ontvangst.Ik wil graag benadrukken dat ik mijn dossier bij voorkeur in het Nederlands wil laten behandelen. In het verleden zijn er helaas te vaak misverstanden ontstaan doordat anderstalige collega's mijn dossiers hebben behandeld en niet altijd precies begrepen waar het probleem lag, waardoor zaken niet correct werden afgehandeld. Mogelijk heeft dit te maken met de standaard copy/paste antwoorden die uw anderstalige collega's krijgen aangereikt in hun algemene procedures bij het oplossen van problemen, die niet altijd van toepassing zijn op mijn specifieke situatie.Ik waardeer uw begrip en medewerking hierbij.Ik kijk uit naar uw verdere reactie.
VINTED
Naar: C. V.
Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted
VINTED
Naar: C. V.
Madame, Monsieur,Nous confirmons la bonne réception de votre demande et y répondrons dans les meilleurs délais.Merci pour votre patience.Latifa L'équipe Vinted
C. V.
Naar: VINTED
Ik kijk met verbazing naar jullie bericht in mijn Vinted Inbox, waarin wordt beweerd dat het probleem is opgelost. Dit is absoluut niet het geval. Jullie hebben simpelweg besloten om niet meer te reageren en te stellen dat het probleem was opgelost, terwijl dat niet zo is. De beschuldiging van het misbruiken van jullie terugbetalingsbeleid en de daaropvolgende blokkering zijn ontstaan na de transactie van deze week met nummer 9106896242. Ik verzoek om een zeer gedetailleerd antwoord op de feiten en om te weten waar jullie van mening zijn dat ik in de fout ben gegaan. Ik leg alles zeer zorgvuldig vast om juist discussies te vermijden en ik volg jullie procedures zoals een goede gebruiker dat hoort te doen.
VINTED
Naar: C. V.
Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted
VINTED
Naar: C. V.
Dear reader, This message confirms receipt of your email. We will reply as soon as possible. Yours sincerely,Kamel Team Vinted
VINTED
Naar: C. V.
Dear Reader,With this message, we acknowledge receipt of your e-mail. We will reply as soon as possible.Kind regards,Gaby Vinted
C. V.
Naar: VINTED
Gezien de snelheid waarmee Vinted heeft besloten over mijn schadedossiers en het blokkeren van mijn account, zou je verwachten dat deze beslissingen goed gemotiveerd en onderbouwd worden. Echter, in mijn geval lijkt het niet zo eenvoudig om deze beslissingen effectief te rechtvaardigen.Ik vraag om feedback over de bestellingen met de nummers 8822985114, 8905765479 en 9106896242, waarvoor ik ten onrechte geen schadevergoeding heb ontvangen, ondanks duidelijk bewijs van schade zoals vereist in jullie eigen procedures. Het totaalbedrag loopt op tot €42,77 (respectievelijk €13,84, €18,29 en €10,64). Deze bestellingen zijn allemaal beschadigd aangekomen en de betaling is onterecht ten koste van mij afgeschreven. Bovendien ben ik onterecht geblokkeerd. In eerste instantie had ik de zaken nog door de vingers gezien, maar door jullie flagrante fout om mijn account te blokkeren, zijn alle drie de gevallen relevant. Kunt u mij laten weten of ik deze als één claim of als drie afzonderlijke claims moet indienen?Ik verzoek u dringend om deze kwestie grondig te onderzoeken en mij een passende uitleg te verschaffen over de genomen beslissingen.
VINTED
Naar: C. V.
Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted
C. V.
Naar: VINTED
Onderwerp: Verzoek tot uitoefening van het recht om vergeten te wordenGeachte,Ik schrijf u om mijn recht om vergeten te worden uit te oefenen in overeenstemming met de Europese regelgeving, met name artikel 17 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).Ik verzoek u vriendelijk om alle persoonlijke gegevens die u over mij in uw databases bewaart volledig te verwijderen. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, mijn naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer en alle andere informatie die direct of indirect tot mij herleidbaar is.Ik ben me ervan bewust dat volgens de AVG u verplicht bent om binnen een redelijke termijn aan dit verzoek te voldoen. Ik verzoek u dan ook om mij schriftelijk te bevestigen dat mijn gegevens volledig zijn verwijderd uit al uw systemen en databases.Mocht u aanvullende informatie nodig hebben om mijn identiteit te verifiëren of om dit verzoek te verwerken, dan ben ik bereid om deze te verstrekken.Ik dank u bij voorbaat voor uw aandacht voor dit verzoek en ik zie graag uw bevestiging van de verwijdering van mijn gegevens tegemoet.Met vriendelijke groet,
VINTED
Naar: C. V.
Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted
C. V.
Naar: VINTED
Beste,Bedankt voor uw bericht. Ik waardeer de tijd die u hebt genomen om ons standpunt te verduidelijken met betrekking tot het verzoek om gegevenswissing. Maar aangezien vinted systematisch weigert te antwoorden op de specifieke elementen waar ik mogelijks de terugbetalingspolicy zou hebben misbruikt die leidde tot de blokkering van mijn account, blijft mijn vraag pertinent . Zonder deze specifieke elementen staat niet vast of de blokkering van mijn account legitiem is of niet, en of jullie al dan niet legitiem mijn gegevens weigeren te wissen.Na zorgvuldige overweging van uw reactie, heb ik daarom besloten om een bemiddelingsverzoek/klacht in te dienen bij de Belgische privacycommissie, zijnde de gegevensbeschermingsautoriteit. Ik ben van mening dat mijn rechten onder de GDPR mogelijk zijn geschonden en daarom wil ik dit verder laten onderzoeken.Ik zal alle relevante informatie verstrekken aan de privacycommissie en sta open voor verdere communicatie over dit onderwerp.
VINTED
Naar: C. V.
Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted
VINTED
Naar: C. V.
Hi,This message confirms that we received your email.The answer to your request will be sent to your email address.Yours sincerely,Liz Vinted
C. V.
Naar: VINTED
Sorry maar we draaien in rondjes zoals ik al verschillende keren aanhaalde zonder pertinent antwoord van jullie
C. V.
Naar: VINTED
Voor de andere lezers wil ik vermelden dat Vinted, onder druk van een officiële instantie, uiteindelijk moest toegeven dat ze fout zaten. Dit terwijl ze voordien systematisch weigerden mijn vragen te beantwoorden en mijn dossier zelfs niet wilden inzien. De onterechte terugbetalingen zijn nog steeds niet opgelost en ik vrees dat dit onopgelost blijft, aangezien Vinted blijft weigeren zichzelf te in vraag te stellen, zich blijft vastrijden in rigide standaardprocedures en weigert dossiers grondig te bekijken.
VINTED
Naar: C. V.
Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted
VINTED
Naar: C. V.
Dear reader,With this message we confirm receipt of your email.We will reply as soon as possible.Yours sincerely,Kevin Vinted
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten