Terug

Onterechte begin levering elektriciteit en aardgas

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: Mega

07/02/2022

In BIJLAGE 1 toon ik aan dat MEGA meldt: “Wij voorzien je vanaf 7/12 van onze energie (met terugwerkende overname van je meterstanden), zonder enig risico van onderbreking.”BIJLAGE 2 is het MEGA-contract voor de levering van elektriciteit en/of aardgas: Elektriciteit met begin levering: 19/01/2022.BIJLAGE 3 is het MEGA-contract voor de levering van elektriciteit en/of aardgas: Aardgas met begin levering: 21/12/2021.BIJLAGE 4 is het MEGA-factuurnummer: 1220192477, factuurdatum: 21-01-2022, Voorschot Aardgas periode van 01-01-2022 tot 31-01-2022 voor een te betalen bedrag van 85,80 €. BIJLAGE 5 is het MEGA-factuurnummer: 1220275986, factuurdatum: 24-01-2022, Voorschot Aardgas – Elektriciteit periode van 01-02-2022 tot 28-02-2022 voor een te betalen bedrag van 1518,53 €. Het gefactureerd verbruik, zoals aangegeven op de factuur, werd door MEGA bevestigd (zie BIJLAGE 1, laatste item): “Gefactureerd verbruik periode van 07-12-2021”.BIJLAGE 6 is het MEGA-factuurnummer: 2220098986, factuurdatum: 05-02-2022, Afrekening Elektriciteit periode van 19-01-2022 tot 25-01-2022 voor een te betalen bedrag van 523,75 €. BIJLAGE 7 is het MEGA-factuurnummer: 2220110881, factuurdatum: 05-02-2022, Afrekening Aardgas periode van 21-12-2021 tot 25-01-2022 voor een te betalen bedrag van 94,61 €. BIJLAGE 8 is de FLUVIUS-factuur Aardgas met factuurnummer: 73001443162, factuurdatum 31 januari 2022, contractnummer: 31460134. Afrekening Aardgas periode 7 december 2021 – 20 december 2021 voor een te betalen bedrag van 60,45 €.KLACHTGezien MEGA mij bevestigd heeft dat ze mij voorzien van energie vanaf 7/12, betwist ik de beginleveringen van elektriciteit vanaf 19/01/2022 en van aardgas vanaf 21/12/2021, evenals de FLUVIUS-factuur aardgas voor de periode 7 december 2021 – 20 december 2021.GEWENSTE OPLOSSING1) MEGA bevestigt onmiddellijk de aanpassing van de startdatum van de levering van energie vanaf 08-12-2021, aansluitend op het faillissement van VEL, waarbij ik: 1) MEGA-factuur Aardgas – Elektriciteit periode 08-12-2021 – 31-01-2022 WEL zal betalen, en 2) FLUVIUS-factuur Aardgas periode 7 december 2021 – 20 december 2021 NIET zal betalen.2) MEGA houdt rekening met mijn bevestigde aanvraag op 29-01-2022 via MEGA [support@mega1.zendesk.com]: Untitled ticket 2268463, betreffende het voorstel tot wijziging van mijn Voorschot Aardgas – Elektriciteit ter vervanging van het door MEGA voorgesteld bedrag van 1518,53 €. MEGA gaat over tot de goedkeuring. BIJLAGEN DOORGESTUURD NAAR MEGA!

Berichten (2)

Mega

Naar: D. D.

10/02/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Onterechte begin levering elektriciteit en aardgas - (CPTBE01458040-33)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesSales and CX DirectorMega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 7 feb. 2022 11:31 CET--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[XZ3PVP-2X9O] (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaardenanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C0f5986320a83412baef708d9ea250b89%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637798267106919659%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000andsdata=QWhYpFPKmz%2FOTg%2F7IGH4XJUK8RPUhigKVW6DTGTWs4g%3Dandreserved=0) (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacyanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C0f5986320a83412baef708d9ea250b89%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637798267106919659%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000andsdata=DIWlIg8gjjA%2FfU9YzjyGSAHZL1wIomti50form8q2Os%3Dandreserved=0)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[XZ3PVP-2X9O]

Mega

Naar: D. D.

21/02/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -[MY3X07-9MKY]--Beste meneer De Keukeleire,Bedankt voor uw bericht.Het klopt dat het nieuwe contract niet onmiddelijk in orde gemaakt werd. Helaas was het niet voor iedere klant even vanzelfsprekend om het nieuwe contract in orde te maken. Bijgevolg werden sommige contracten op andere data gestart. U kan deze informatie terugvinden via de persoonlijke klantenzone.'‹Zoals u kan zien werden de contracten gestart op 19/01/2022 en 21/12/2021, deze data kunnen we helaas niet meer aanpassen. We kunnen de meterstanden normaal wel nog aanpassen zodat deze overeenkomen met degene op 08/12/2021.'‹Ik zie dat uw voorschotten ondertussen verlaagd werden naar Eur 163,50.Met vriendelijke groeten,HelenaKlantenadviseur Team Mega✉ info@mega.beinline-900060920.pngs:mega1.zendesk.com/attachments/token/eZXjqLgsRRbcAIx6ZeLvFyTOj/?name=inline-900060920.png --Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform