Terug

Onterechte annulatie bestelling UE Boom 3

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. G.

Naar: FNAC BELGIUM

30/11/2023

Geachte heer/mevrouw, Ik schrijf u met betrekking tot mijn bestelling op fnac.be van 11 november 2023. Het ging om 2 Bluetooth luidsprekers (Ultimate Ears Boom 3). Het spijt me ten zeerste te vernemen dat mijn bestelling geannuleerd werd. Echter wil ik, zoals ik per e-mail reeds gedaan heb, graag wijzen op het feit dat ik met Fnac een overeenkomst heb gesloten, die conform artikel 5.69 van het Burgerlijk Wetboek voor beide partijen bindend is. Volgens artikel 5.70 van het Burgerlijk Wetboek mag geen van beide partijen die overeenkomst eenzijdig opzeggen. Eenzijdig opzeggen kan volgens artikel 4 van jullie algemene voorwaarden wel, indien na het plaatsen van de bestelling zou blijken dat het product niet meer beschikbaar is. Dan annuleren jullie de bestelling. Dat is hier niet van toepassing aangezien ik van jullie per e-mail vernam dat het niet om een voorraad probleem ging. Jullie hebben het over een manifeste prijsfout en zeggen dat de overeenkomst dus aangetast is door een wilsgebrek. Zoals ik in ons eerder contact zei, levert U echter geen bewijs van het feit dat het om een manifeste fout gaat. Zoals ik eerder schreef gaat het hier om verschillende redenen niet om een prijsfout: 1. Het product werd mij voor 39€ verkocht, in plaats van 119€. Dat is een korting van 80€ oftewel 67%, hoewel de concurrentie (amazon.nl bijvoorbeeld) hetzelfde product op hetzelfde moment voor 99€ verkoopt. Een korting van 60% à 67% voor een product dat al 5 jaar op de markt staat lijkt mij niet buitensporig. Black Friday stond tenslotte voor de deur en deze promotie werd als een Black Friday deal voorgesteld. Black Friday staat immers bekend voor hoge kortingen op high-tech producten (bijvoorbeeld Bluetooth speakers, zoals hier het geval is).2. De promoprijs zag ik voor het eerst op 11 november rond de middag. 's Ochtends op 12 november was die lage prijs weg, maar 's avonds was de promoprijs opnieuw terug. Wanneer er prijsfouten voorkomen, vermoed ik dat de promoprijs snel wordt verwijderd, vooral als er tientallen bestellingen geplaatst worden. De promoprijs bleef in dit geval lang op jullie website staan. En ik vermoed ook dat de lage prijs dan, na verwijdering, normaliter niet nogmaals online wordt gezet. Terwijl de promoprijs in dit geval nogmaals online werd geplaatst.Uit het bovenstaande is ook duidelijk dat het hier niet om zeer lage prijzen gaat én dat het niet om een menselijke fout ging. Het was een mooie promotie, maar de prijs was niet dusdanig laag dat ik had moeten weten dat het om een prijsfout ging. Mocht het product tijdens enkele minuten voor 10€ of 20€ te koop hebben gestaan, had ik integendeel wel kunnen vermoeden dat het om een prijsfout ging.Het wilsgebrek waar U het over heeft doet er dus niet toe. De overeenkomst die ik met Fnac heb gesloten blijft voor beide partijen bindend, conform artikel 5.69 van het Burgerlijk Wetboek. En dat geldt ook voor de overeenkomsten die Fnac met een tachtigtal leden van de Promojagers Facebook groep (400 000 leden in totaal) sloot, die zich gemeld hebben omdat ze in dezelfde situatie verkeren. Volgens mij zijn er nog veel meer mensen die zich op die Facebook groep of via Testaankoop niet hebben gemeld maar wel gedupeerd zijn. We betreuren het ten zeerste dat jullie de koopovereenkomsten die jullie in deze hadden gesloten, eenzijdig hebben opgezegd. Ik hoop dat jullie de overeenkomsten toch zullen nakomen. Ik ben zeker bereid te wachten indien jullie momenteel problemen met de voorraad ervaren. En indien de gekozen kleur niet voorradig is wil ik zeker ook wel een andere kleur geleverd krijgen. Ik waardeer uw aandacht voor deze kwestie en vertrouw erop dat we tot een passende oplossing kunnen komen. Met vriendelijke groeten.

Berichten (6)

FNAC BELGIUM

Naar: G. G.

02/12/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.Zoals u wellicht hebt gemerkt toen u uw bestelling plaatste, was de prijs van het product dat u bestelde verkeerd.Door deze foutive prijsaanduiding zijn wij echter genoodzaakt je bestelling te annuleren.Wij verontschuldigen ons oprecht voor deze fout en voor de annulering van de bestelling. Wij hopen dat dit betreurenswaardige incident geen afbreuk zal doen aan uw loyaliteit, uw vertrouwen in ons merk en onze goede trouw.Hiernaast menen wij dan ook dat wij het recht hadden de bestelling te annuleren.Wij nemen rekening met uw opmerkingen en zullen in de toekomst nog zorgvuldiger omgaan met de informatie die wij op onze website vermelden.Wij hopen op je begrip.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be

G. G.

Naar: FNAC BELGIUM

03/12/2023

Hallo,U antwoordt niet ten gronde.Vertel me aub duidelijk hoe ik had moeten merken dat de prijs verkeerd was, wetende dat - dit een product is dat reeds 5 jaar op de markt staat (waarde daalt en hoge korting is logischer dan voor een gloednieuw product)- dat er tijdens Black Friday vaak hoge korting (50% à 80% is niet ongezien) op high-tech wordt gegeven, inclusief Bluetooth speakers - en dat concurrenten deze speaker momenteel voor 104€ verkopen (o.a. amazon.fr) terwijl er nu geen bepaalde kortingsperiode loopt (Black Friday, solden, enz.).Ik kijk benieuwd uit naar uw antwoord ten gronde (!!!). Indien u mij opnieuw een copy & paste antwoord geeft, zonder nieuw elementen en waar u niet antwoordt op bovenstaande elementen, weet ik wel hoe laat het is.

FNAC BELGIUM

Naar: G. G.

05/12/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.Zoals u wellicht hebt gemerkt toen u uw bestelling plaatste, was de prijs van het product dat u bestelde verkeerd.Door deze foutive prijsaanduiding zijn wij echter genoodzaakt je bestelling te annuleren.Wij verontschuldigen ons oprecht voor deze fout en voor de annulering van de bestelling. Wij hopen dat dit betreurenswaardige incident geen afbreuk zal doen aan uw loyaliteit, uw vertrouwen in ons merk en onze goede trouw.Hiernaast menen wij dan ook dat wij het recht hadden de bestelling te annuleren.Wij nemen rekening met uw opmerkingen en zullen in de toekomst nog zorgvuldiger omgaan met de informatie die wij op onze website vermelden.Wij hopen op je begrip.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be

G. G.

Naar: FNAC BELGIUM

05/12/2023

Hallo,Meer dan een copy en paste antwoord krijg ik van jullie dus niet? Jullie antwoord is exact hetzelfde als jullie vorige bericht. Toont echt aan hoeveel respect jullie voor de klanten hebben. Nog niet eens deftig antwoorden. Ik weet genoeg.

G. G.

Naar: FNAC BELGIUM

01/01/2024

Hallo. Mag ik aub nog een antwoord ten gronde ontvangen? Bedankt.

FNAC BELGIUM

Naar: G. G.

02/01/2024

Beste,Bedankt voor u schrijven, hoewel we de situatie betreuren, kunnen we deze bestelling niet verwerken.Naar aanleiding voor dit ongemak heeft u als klant dan ook van ons reeds een commerciele geste verkregen in de vorm van een promo code ter waarde van 10 euro, wij blijven dan ook als bedrijf bij ons standpunt.Hopend op uw begrip,Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform