Terug

Onterechte afwijzing garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

A. V.

Naar: bol.com

06/06/2025

Via deze weg dien ik een klacht in tegen Bol.com naar aanleiding van de manier waarop mijn herstellingsaanvraag voor een Nintendo Switch OLED is behandeld. Situatie: Op 10 februari 2024 kocht ik een Nintendo Switch OLED via Bol.com voor mijn zoon zijn verjaardag. Enkele weken geleden werd het scherm zwart, terwijl het geluid nog werkte. Er waren geen barsten, krassen of zichtbare schade aan het toestel. Uit voorzorg heb ik vóór verzending video’s genomen van de staat van het toestel, waaruit duidelijk blijkt dat er geen externe schade was. Ik stuurde de Nintendo op voor herstelling onder garantie. Nadien kreeg ik echter te horen dat het toestel ‘buiten de garantie’ viel wegens vermeende gebruikersschade + een ontbrekend rubbertje op één van de joycons. De bijgevoegde foto’s die ik later ontving van het reparatiebedrijf tonen gebruikssporen maar geen duidelijke breuken of schermschade of een technische analyse waarin onomstotelijk wordt bewezen dat de schade door foutief gebruik werd veroorzaakt! Op één van de foto’s die ik toegestuurd kreeg, is schade te zien die ik NIET herken! Voor de verzending heb ik video’s gemaakt van de Nintendo waarin duidelijk te zien is dat het scherm niet beschadigd was, het geluid werkt en dat enkel het LCD scherm zwart is. Ook word er in het verslag van het reparatiebedrijf vermeld dat de joycon niet gemaakt kan worden omdat het rubbertje op één de joycons ontbreekt. Dit rubber onderdeel heeft geen enkele invloed op de werking van de Nintendo Switch zelf. Mijn zoon wisselt deze rubberen gripjes regelmatig, en het is dan ook hoogstwaarschijnlijk dat dit rubbertje tijdens het wisselen ergens thuis is losgekomen! Zoals toen gevraagd werd door bol.com heb ik de video’s, die ik gemaakt heb voor het opsturen van de Nintendo geüpload op youtube en gedeeld met hun, zodat zij de staat van de Nintendo konden bekijken van voor het verzenden. Desondanks werd mijn garantie alsnog afgewezen en word alles gegooid op ‘gebruikerschade’ ZONDER bewijs! Er werd ook 2x beweerd via email dat er schade aan het scherm was, zonder duidelijke foto’s of bewijs. Pas na herhaald aandringen kreeg ik foto’s toegestuurd, waaruit nog steeds geen schade aan het scherm te zien is! Mijn vragen over de fabrieksgarantie, het technisch onderzoek en de NIET DOOR MIJ veroorzaakte schade, blijven grotendeels onbeantwoord! Ik word nu al anderhalve maand van het kastje naar de muur gestuurd. Tijdens mijn meest recente telefoongesprek werd mij ook nog eens meegedeeld dat Bol.com niets wil ondernemen voor de schade die NIET door mij werd veroorzaakt! Bovendien wordt er (ondanks het feit dat ik, op hun verzoek, bewijsmateriaal heb geüpload) impliciet gesuggereerd dat ik niet de waarheid spreek over de schade die NIET door mij werd veroorzaakt! Uit zowel online reviews van het reparatiebedrijf (PCS Services NL) als uit klachten van andere consumenten op de website van Test Aankoop blijkt dat meerdere klanten soortgelijke negatieve ervaringen hebben gehad, waarbij toestellen werden geweigerd voor herstelling onder garantie omwille van discutabele schade! Ik ben eerlijk gezegd erg teleurgesteld in de manier waarop Bol.com deze situatie heeft behandeld. Als trouwe klant had ik verwacht correct en rechtvaardig geholpen te worden. Ik heb vanaf het begin volledig meegewerkt en al het gevraagde bewijs aangeleverd! Toch word ik telkens opnieuw aan de kant geschoven, zonder een eerlijke oplossing. Dit voelt niet alleen onterecht aan, maar stelt me ook diep teleur! Erg jammer!

Berichten (1)

bol.com

Naar: A. V.

10/06/2025

Goedemiddag, Bedankt voor het doorgeven. Ik ga dit bespreken met de reparatiedienst en ik kom bij de klant terug. Met vriendelijke groet, Natalya Klachtensites – Service operations Papendorpseweg 100, 3528 BJ Utrecht, The Netherlands Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 6 juni 2025 14:00 Aan: webcare webcare@bol.com Onderwerp: Onterechte afwijzing garantie ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 20 juni 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform