Terug

Onterechte afrekening Eneco

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Eneco

10/08/2022

BesteOp 20 maart stuurde ik een schrijven waarin ik de slotfactuur betwiste omdat ik aangesloten ben bij een andere leverancier voor elektriciteit en gas, namelijk bij Luminus. Hierop kreeg ik onderstaande respons:De desbetreffende factuur is opgemaakt, omdat er voor het adres vanaf 03-09-2021 tot 28-01-2022 geen contract bij een energieleverancier was afgesloten. Doordat wij verplicht zijn in zo’n geval energie te blijven leveren is er voor deze periode een afrekening opgemaakt.Zoals u in bijlage kan zien heb ik voor bovenstaande periode wel degelijk een lopend contract bij Luminus. Het is echter de fout van Luminus dat dit contract laattijdig geregistreerd werd bij Fluvius. Ook Fluvius bevestigde dat ik enkel de afrekening van deze periode dien te betalen aan Luminus. De slotfactuur werd betaald om oplopende kosten te vermijden.Desondanks blijf ik deze factuur betwisten en diende ik verschillende klachten in waarop ik telkenmale geen respons kreeg. Laatste klacht bij Eneco dateert van 16/05, hierop kreeg ik geen respons. Zoals netbeheerder Fluvius aanraadde heb ik ook meermaals klacht ingediend bij de ombudsman energie, ook hierop heb ik tot op heden geen reactie ontvangen. Dit betreft een factuur van 568,63 euro wat veel geld is, zeker aangezien ik voor dezelfde periode eveneens een afrekening had bij de leverancier waar u ik in september een contract mee afsloot. Groeten,Emma Van Vlem


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform