Mijn aangetekend schrijven aan Luminus:Oudsbergen, 2 oktober 2023Geachte heer, mevrouwIk verwijs naar verschillende telefonische en schriftelijke (e-mails klantendienst Luminus) contacten waarbij ik reeds mijn afrekening met factuurnummer 1014355116 dd. 2/9/2023 en de daarop volgende voorschotfacturen integraal protesteerde wegens onterechte tariefverhoging aangezien ik hiervan geen kennisgeving ontvangen heb en een vast contract afgesloten had.Op 11/9/2023 heb ik eerst gebeld naar de klantendienst. Daar konden zij mij niet verder helpen en ook niet doorverbinden met een (eind)verantwoordelijke. Ik diende mijn klacht via het contact-/klachtenformulier online door te geven. Dit heb ik ook onmiddellijk gedaan. Vervolgens heb ik nog verschillende contactformulieren moeten invullen aangezien ik niet kon antwoorden op de mails van de klantendienst. Ik heb gevraagd wanneer ik op de hoogte gebracht werd van de tariefwijziging. Blijkbaar zou er een mail verzonden zijn na afloop van mij jaarcontract. Deze mail heb ik NOOIT ontvangen. Denkt u nu echt dat ik dit niet zou nakijken en niet zou reageren bij een tariefverhoging van 0.1060 €/kWh naar 0.6973 €/kWh, een bijna verzevenvoudiging van het tarief???!!! Ik volg deze dingen heel secuur op. U kan blijven zeggen dat de mail bij u verzonden is, hetgeen ook kan zijn. Maar deze is nooit bij mij aangekomen. Een verzending vanuit uw systeem betekent geen ontvangst in mijn mailbox! Ik maak dit ook dikwijls mee in mijn bedrijf waar niet alle mails ontvangen worden door klanten. Er moet ergens een fout gebeurd zijn, maar hier ga ik niet voor opdraaien. Vandaar dat ik ook niet akkoord ga met de afrekening en daaropvolgende enorm verhoogde voorschotfacturen.Ik heb ook gevraagd om de bewuste mail opnieuw te versturen. Ik heb hierop een mail ontvangen op 14/9/2023 met 2 bijlagen (msg extensie) die ik niet kan openen op mijn pc of smartphone. Ik heb dit gemeld maar heb nog steeds geen document ontvangen dat ik kan openen. Als u zulke documenten naar klanten stuurt is op zijn zachtst gezegd toch opmerkelijk sluw. Als ik toen al zo’n mail met documenten/bijlagen ontvangen had dewelke ik niet kon openen had u mij al onmiddellijk gehoord. Nog maar eens een bevestiging dat ik deze mail nooit ontvangen heb.Kortom, 3.851 kWh is mijn verbruik van afgelopen jaar. Dit vermenigvuldigd met het oorspronkelijk tarief van € 0,1060385/kWh geeft € 408,35 i.p.v. € 2.685,39 (3.851 kWh x € 0,6973228/kWh). Dit verschil, € 2.277,04 heb ik dus tegoed en mag u naar mijn rekening overschrijven. Zolang dit niet gebeurt betaal ik geen enkele euro aan Luminus. U mag mij hiervoor nog verschillende aanmaningen of herinneringen voor sturen, bij deze protesteer ik deze al allemaal bij voorbaat. Mocht u verdere gerechtelijke stappen ondernemen dan licht ik bovenstaande met plezier toe aan de rechter.Jammer dat trouwe klanten op deze manier behandeld worden. HoogachtendCarina Giovanelli