Terug

Onterechte aanrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Goldcar

03/08/2019

Beste, drie weken geleden hebben wij een auto gehuurd bij Goldcar (Glasgow). Bij het terugbrengen van de huurauto bleek er een kleine kras op de rechterdeur te zitten (we weten niet hoe die daar terecht gekomen is). De bediende van het Goldcarkantoor heeft vervolgens een schatting opgemaakt met de verwachte kosten (640£). Intussen is die 640£ al van mijn Mastercard gehaald zonder enige verwittiging of officiële documentatie. Buiten het feit dat dit zonder enige verwittiging gebeurde en dat het bedrag volgens ons erg hoog is, waren we bovendien ook volledig verzekerd (franchise 0 euro) tegen dit soort schade (wat ook duidelijk op het huurcontract en ons verzekeringscontract aangegeven staat). Desondanks hebben we intussen 640£ moeten betalen. Ik heb onmiddellijk na het terugbrengen van de huurauto contact opgenomen met de verzekeringsmaatschappij (niet die van Goldcar zelf). Zij stellen zich eveneens de vraag waarom ik zonder meer 640£ aangerekend wordt. Daarnaast hebben zij een officiële factuur nodig met daarop alle aangerekende kosten (werkuren, materiaal, etc.). Pas dan kunnen ze verder overgaan tot een terugbetaling. Bij de verzekeringsmaatschappij zijn ze erg behulpzaam maar zonder die documentatie kunnen zij momenteel niet verder. Ik heb intussen op alle mogelijke manieren contact proberen opnemen met Goldcar (via mail, telefoon, Facebook, Twitter en via hun eigen website). Dit zonder succes. Telefoneren naar Goldcar blijkt erg moeilijk. Niet alleen antwoorden ze de hele tijd naast de kwestie, maar bovendien geven ze niet de indruk van enigszins behulpzaam te willen zijn en praten ze (op het Britse nummer nochtans) een erg moeilijk begrijpbaar Engels (ik vermoed dat ze Spaanstalig zijn). Via Facebook heb ik een korte reactie gehad, waarbij ze me verwijzen naar een document met daarop de kosten (maar waar enkel het totaalbedrag opstaat zonder enige uitleg (zelfs niet dat het om reparatie gaat) en dat dus zonder meer nutteloos is. Op mijn mail of de klacht via hun eigen website heb ik nog geen enkele reactie reactie gekregen. Zowel ik als de verzekeraar hebben intussen ook contact opgenomen (op hun aanraden met) DoYouSpain, maar ook daar wachten we voorlopig nog op antwoord.Het spreekt voor zich dat we ons onterecht aangerekende geld terug willen (en ook de andere kosten (telefoonkosten) die ik intussen heb moeten maken).Het lijkt alsof Goldcar opzettelijk moeilijk doet. Na afloop (en wat we beter op voorhand gedaan hadden) heb ik talloze reviews en beoordelingen van Goldcar, ook op deze website, bekeken en dan lijkt dit hoegenaamd geen uitzondering te zijn, wel integendeel. Omdat ze zo moeilijk lijken te doen om ons een factuur van de reparatie te bezorgen lijkt het ons niet eens vergezocht dat de schade nooit hersteld is geworden en dat ze ons simpelweg 640£ (ca. 720 euro) aanrekenen.Nooit meer Goldcar.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform