Beste, Hieronder geef ik u graag een overzicht van de reeds verstuurde communicatie richting Luminus betreffende mijn probleem. Kort omschreven gaat het over het feit dat ik deze zomer ben overgestapt van leverancier en ik enkele maanden later plots een correctie factuur ontvang met de melding dat ik sociaal tarief zou hebben gehad en ik hier dan toch geen recht zou op hebben en dit saldo die zij mij dan intussen te weinig zouden hebben aangerekend zou moeten gaan ophoesten. De eerste correctie werd dan ook nog eens omgerekend met 1 van de duurste tarieven die zij aanbieden. Desondanks ik bij start van mijn contract had ingetekend voor het vaste tarief Optifix (2jaar). Mijn eerste vraag werd opgelost en mijn tarief werd gecorrigeerd van de Ecoflex naar de Optifix zoals ik had gevraagd. Maar dan ...Ik weet van mezelf dat ik geen recht heb op sociaal tarief via geen enkele instantie. Ik heb de activatie van dit tarief dus ook nooit zelf aangevraagd.Toch moest ik vast stellen na mijn contract werd afgesloten bij Luminus dat ik hier toch zou van hebben genoten en dit nu gecorrigeerd werd. Als niets wetende klant zonder enig overleg, check up of communicatie van de activatie uit te sturen of een controle richting mij of dit correct is of deze geactiveerd werd heb ik nooit ontvangen. Waardoor ook nooit heb kunnen ingrijpen of op reageren dat dit niet correct is. Na meerdere mails te versturen werd ik uiteindelijk vandaag opgebeld door een dame die zeer onvriendelijk was en de helft van mijn cases niet eens heeft bekeken om de situatie volledig te begrijpen en te luisteren naar mijn probleem en mij hierbij verder te helpen. Neen beter nog deze geeft lij niet de kans uit te leggen wat er gaande is die deze lijkt een ingestudeerd tekstje af te lezen en na ik hierop mijn mening zn bevindingen heb mee gegeven krijg ik enkel het antwoord dat dit genoteerd zal worden en word er ingehaakt.Ik ben dus zeer ontvreden over de service als eerste, maar ook door de miscommunicatie en gemaakte fout van Luminus uit waar ik nu plots als klant maar even een oplossing uit mijn mouw moet schudden. Ik vind dit alles behalve correct en hoop geholpen te worden met mijn probleem want ik ben niet bereid te betalen en oo te draaien voor een probleem die ik zelf niet heb veroorzaakt. Hieronder de verstuurde mails :1) “ Beste, Bedankt alvast om het eerste probleem op te lossen en recht te zetten. Dat is al een opmerkelijk verschil! Mijn wens/vraag is bij deze gedeeltelijk voldaan. Maar ik had ook een melding gemaakt van een gemaakte fout door Luminus daarboven op, in verband met de toekenning van het sociale tarief waarvan ik niet op de hoogte was. Hier wordt duidelijk geen gehoor aangegeven. Ook hier wens ik een rechtzetting of op zijn minst een te gemoedkoming voor te ontvangen. Het kan toch echt niet de bedoeling zijn dat jullie zo spelen met de contracten van niets wetende klanten...? En tarieven wijzigen zonder een duidelijk nazicht of communicatie naar de klant toe.U kan dit nakijken en controleren in mijn dossier ik heb NOOIT zelf een aanvraag ingediend tot toekenning van het sociaal tarief! Dus ik zal die foutieve aanrekening dan ook niet compenseren voor een gemaakte fout door de firma Luminus. Ik kan onmogelijk het bedrag van de intussen “nieuwe correctiefactuur” nu plots gaan ophoesten om jullie eigen gemaakte fout recht te zetten. Graag zie ook hiervoor een oplossing tegemoed of ik zie mij genoodzaakt om contact op te nemen met test aankoop en dit probleem voor te leggen.Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,Shelsy“ 2)” Beste, Zie onderstaande mail. Ik blijf maar aanmaningen en herinneringen ontvangen desondanks ik al meermaals een mail heb verstuurd omtrent mijn probleem. Kan dit asap bekeken worden en de kosten dan ook te niet worden gedaan gezien mijn ondernomen actie. Alvast bedankt voor de moeite.Hopend op een correct en spoedig antwoord.Met vriendelijke groeten,Shelsy”