Sinds begin van dit jaar tracht ik Engie duidelijk te maken dat er iets niet klopt in hun facturatie. Bij de afrekening 2022 die we in april/23 ontvingen bleken we dan plots onterecht voor een aantal duizend euro's gefactureerd te worden, waarbij er duidelijk een vergissing was gebeurd bij de berekening van de overgang van analoge naar digitale meter. Deze fout werd ten laste gelegd op 2023, waardoor we 1) plots 2500€ moesten bijbetalen (terwijl we eigenlijk moeten terugkrijgen) maar 2) werd ons voorschot ook op minimaal meer dan 1000€ per maand vastgelegd. Meermaals heb ik telefonisch en via de online omgeving proberen duidelijk te maken dat dit niet klopt, maar ik krijg gewoon geen gehoor noch reactie. Ondertussen blijft men hoge bedragen van mijn rekening halen terwijl hun eigen app aangeeft dat ik ongeveer 1/3 gebruik van wat ik via mijn voorschot moet betalen. Ter info: sinds eind vorig jaar hebben wij zonnepanelen en is ons verbruik dus ook heel wat lager. Ondertussen loopt onze openstaande rekening bij hen op én vermoed ik dus dat er meer dan 3000€ tegoed aan ons moet teruggestort worden. Graag hoop ik dat iemand ons kan verder helpen.Met dank.