Terug

Onterechte aanmaningskosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

M. D.

Naar: TotalEnergies

02/07/2025

Beste, Reeds verschillende keren belde ik met de opmerking dat mij aanmaningskosten worden aangerekend (laatst 30 euro extra) zonder dat ik de oorspronkelijke factuur had ontvangen. Ik heb enkele jaren geleden gevraagd om mij papieren facturen te sturen, en die krijg ik soms wel, soms niet. Ik weet niet of het aan de post ligt. Ook mails krijg ik soms wel, soms niet. Plots is er daar dan een "ingebrekestelling" of aanmaningskosten. In het laatste geval bleek ik wél de factuur van juni 2025 betaald te hebben, maar niet die van mei 2025. Daar had ik echter eerder niets van ontvangen. Ik vind niet dat het aan mij is om voortdurend in het oog te houden of ik wel of niet een factuur heb ontvangen voor die maand. Ik heb vroeger, toen we nog elke maand een papieren factuur kregen, nooit een betalingsprobleem gehad, en ik heb dat nu ook niet. Ik wens elke maand correct te betalen. Maar de mevrouw die ik gisteren dinsdag 1 juli aan de lijn had (donderdag 26-6 belde ik ook al, die mevrouw zou mij terugbellen maar deed dat niet) zei me dat ik alles moest betalen en dat de klachtendienst mij zou terugbellen in verband met een mogelijke compensatie. Tot hiertoe hoorde ik daar niets van. Ik heb alles betaald maar vraag nu een terugbetaling van die 30 euro aanmaningskosten, en in de toekomst een sluitende manier om mijn facturen te ontvangen. Zoniet verander ik van leverancier. Mvg, Matthea De Ryck

Berichten (1)

TotalEnergies

Naar: M. D.

09/07/2025

Uw Referentie: E161003572 Beste mevrouw De Ryck Ik kom terug op uw klacht betreffende een aanmaningskost. Ik heb uw dossier erbij genomen en zie dat al uw facturen per e-mail worden verstuurd naar Onafhankelijkheidsstraat 20 te 2650 Edegem. Ik zie ook dat u een login hebt voor uw klantenzone, waar u ook al uw facturen kan opvolgen. Wilt ugemoedsrust? Activeer eenvoudig uwautomatische domiciliëring via deklantenzone. Klik daarvoor op deze link! Teken vervolgens af en dat is het. s:my.totalenergies.be/nlarticulieren/invoicesayment-preferences Indien uhet bijgesloten document invult en ondertekent kunnen wij de domiciliëring ook voor u in orde brengen. De ingebrekestelling van €30,70 die u ontving op 11/06/2025 betreft de voorschotfactuur van meiE25/02397425 Voorafgaand ontving u voor dezelfde factuur kosteloze herinneringen op26/05/2025 en op02/06/2025. Na twee kosteloze herinneringen volgt er steeds een ingebrekestelling met kosten. Uiteindelijk kregen we de betaling van deze voorschotfactuur op03/07/2025. De vervaldatum was19/05/2025. Het spijt me, wij kunnen de ingebrekestelling niet annuleren. Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd en wens u een prettige dag. Met vriendelijke groeten Kathleen Customer Services TotalEnergies TotalEnergies Power Gas Belgium Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUE www.totalenergies.be CONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately. --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 2/07/2025 16:00 Aan: support@totalenergies.be Onderwerp: Onterechte aanmaningskosten ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!500QD0bx28b:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform