Beste,
Reeds verschillende keren belde ik met de opmerking dat mij aanmaningskosten worden aangerekend (laatst 30 euro extra) zonder dat ik de oorspronkelijke factuur had ontvangen. Ik heb enkele jaren geleden gevraagd om mij papieren facturen te sturen, en die krijg ik soms wel, soms niet. Ik weet niet of het aan de post ligt. Ook mails krijg ik soms wel, soms niet. Plots is er daar dan een "ingebrekestelling" of aanmaningskosten. In het laatste geval bleek ik wél de factuur van juni 2025 betaald te hebben, maar niet die van mei 2025. Daar had ik echter eerder niets van ontvangen. Ik vind niet dat het aan mij is om voortdurend in het oog te houden of ik wel of niet een factuur heb ontvangen voor die maand. Ik heb vroeger, toen we nog elke maand een papieren factuur kregen, nooit een betalingsprobleem gehad, en ik heb dat nu ook niet. Ik wens elke maand correct te betalen. Maar de mevrouw die ik gisteren dinsdag 1 juli aan de lijn had (donderdag 26-6 belde ik ook al, die mevrouw zou mij terugbellen maar deed dat niet) zei me dat ik alles moest betalen en dat de klachtendienst mij zou terugbellen in verband met een mogelijke compensatie. Tot hiertoe hoorde ik daar niets van. Ik heb alles betaald maar vraag nu een terugbetaling van die 30 euro aanmaningskosten, en in de toekomst een sluitende manier om mijn facturen te ontvangen. Zoniet verander ik van leverancier.
Mvg,
Matthea De Ryck