Terug

Onterechte aanmaningskost

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Engie

11/08/2023

Beste,Ik ontving op 9/8/2023 een aanmaning dat mijn factuur d.d. 5/7/2023 nog niet was voldaan. Deze aanmaning wordt mij aangerekend aan 7.5 EUR op mijn volgende factuur. Volgens de informatie op de website van Engie wordt 8 dagen na factuurdatum een eerste aanmaning gestuurd die niet in rekening wordt gebracht. (https://www.engie.nl/klantenservice/betalen/incasso-en-aanmaningen) Deze heb ik nooit ontvangen. Na contact met de helpdesk via mijn klantportaal, vermeldt men dat er een eerste aanmaning werd gestuurd op 30/7/2023. Ook deze heb ik niet ontvangen in mijn mailbox dus ik was niet op de hoogte van mijn laattijdige betaling, waarvoor nu een aanmaning wordt aangerekend. Daar de helpdesk mij niet verder wil helpen na mijn laatste antwoord, wil ik u via deze weg vragen deze aanmaningskost te crediteren van mijn factuur. De bewijslast van het sturen van deze eerste aanmaning ligt bij de begunstigde/aanbieder, volgens wetgeving op consumentenbescherming en verkoop op afstand.Hartelijk dank voor uw antwoord.Met vriendelijke groeten,

Berichten (2)

Engie

Naar: J. V.

16/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: J. V.

16/08/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform