Terug

Onterechte aanmaning

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. F.

Naar: VAILLANT

12/11/2020

Beste,2 jaar geleden deed ik beroep op Vaillant voor controle van de verwarmingsketel. Dit kostte toen €140 excl. BTW en diende vooraf betaald te worden. Tussen betaling en uiteindelijke controle zat zo maar liefst 6 maanden!Op 31/08 van dit jaar krijg ik een factuur voor €148,40 excl. BTW die ik opnieuw vooraf dien te betalen alvorens de controle kan uitgevoerd worden. Ik werd door Vaillant echter niet vooraf schriftelijk op de hoogte gebracht van deze prijsstijging van 6% en gezien de belabberde service 2 jaar geleden wens ik dit dan ook niet te betalen. Toch krijg ik aanmaningen met dreiging van incasso en kosten van €75 voor een controle die ik niet door hen wil laten uitvoeren.In artikel 5.5.3 van Vaillant's algemene voorwaarden staat uitdrukkelijk 'Vaillant kan de vergoeding eenzijdig wijzigen en zal dit minstens één maand voor de inwerkingtreding van de prijsaanpassing ter kennis brengen aan de klant dmv een schrijven. In dit geval heeft de klant het recht om het contract kosteloos op te zeggen dmv een schrijven voor de bepaalde datum van inwerkingtreding. Bij gebreke daaraan dan wel betaling van de bijgaande factuur, wordt de klant geacht de prijsaanpassing te aanvaarden'.Ik wens de factuur dus niet te betalen want ik aanvaard de prijsaanpassing niet en kreeg ook niet de kans om het contract stop te zetten aangezien Vaillant er mij niet van op de hoogte bracht.Ik wens geen aanmaningen meer te ontvangen.

Berichten (1)

VAILLANT

Naar: F. F.

13/11/2020

O.Ref/CM-V05189363Beste mevrouw Fernandez,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en bedanken u hiervoor.Na analyse van het dossier wensen wij U te informeren dat de brieven die U heeft ontvangen enkel een herinnering betreft.De prijsverhoging houdt enkel een indexering in, deze wordt wettelijk bepaald door de regering.Dient het contract geannuleerd te worden?Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mevrouw Fernandez, met de meeste hoogachting.Lieve FlamandKlachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillantN.V. Vaillant S.A.Golden Hopestraat 151620 DrogenbosBelgiumPhone +32 2 334 93 52www.vaillant.beThink green before printing!Follow us!FacebookLinkedIn


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform