Terug

Onterechte aanmaning tot betaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. W.

Naar: ZALANDO

29/05/2019

VANCorneel WilleBergstraat 589880 AalterAANZalandoTamara-Danz-straße 110243 BerlijnBetreft: Retourzending 11003032375289Aalter, 28 mei 2019Geachte heer/mevrouwNaar aanleiding van een bestelling met bestelnummer 11003032375289 en de incorrecte opvolging hiervan wil een klacht indienen.Op 18 maart 2019 bestelde ik twee paar schoenen op jullie website. Na de schoenen kortstondig gepast te hebben besloot ik om ze te retourneren. Op 7 mei, binnen de geldige retourtermijn van 100 dagen, bracht mijn partner de doos met schoenen naar de post om deze te retourneren. Ik was verrast toen ik op 27 mei een brief aantrof in mijn brieven met een aanmaning om deze bestelling te betalen. Na contact met jullie helpdeskmedewerker blijkt dat jullie een paar van de schoenen vernietigd hebben en wij hiervoor de kost moeten dragen.Ik ben er zeker van dat ik de schoenen in dezelfde staat heb geretourneerd waarin ik ze ontvangen heb. Ik ga dan ook niet akkoord met deze beslissing om meerdere redenen. Vooreerst zegt jullie helpdeskmedewerker in een chatgesprek dat ik via mail op de hoogte ben gebracht van jullie beslissing om de schoenen te vernietigen en dat er foto’s zijn doorgestuurd (zie gesprek in bijlage). Het klopt dat ik via mail op de hoogte ben gebracht van jullie beslissing, maar in die mail werden geen foto’s aangeleverd. Tot op de dag van vandaag is er nog altijd geen bewijsmateriaal aangeleverd voor jullie claim. Het verhaal over de foto’s is ondertussen ook ongeloofwaardig geworden. De eerste medewerker beweerde dat er foto’s meegestuurd waren via mail. Jullie tweede medewerker beweerde dat er foto’s zijn, maar dat die voor intern gebruik zijn en wij die dus niet kunnen raadplegen. Een derde medewerker beloofde de foto’s door te sturen, maar tot op heden hebben wij nog niets ontvangen. Betalen voor schade waarvan de schade noch mijn aandeel hierin bewezen of aangetoond wordt, is in elke context ondenkbaar. Daarnaast liep het op andere momenten ook verkeerd met jullie communicatie. Zo kreeg ik een aanmaning binnen voor een bedrag van 171,90 EUR. Als wij navragen bij de helpdeskmedewerker blijkt het om een bedrag van 90 EUR te gaan. Net zoals het verhaal met de foto’s lijkt deze informatie lukraak te veranderen. Wanneer ik voor de eerste keer telefonisch contact opneem met jullie klantendienst was jullie medewerker allesbehalve constructief. Volgens hem hadden we geen recht op de foto’s die de schade moeten aantonen. Hij antwoordde niet op de vragen die wij stelden en smeet uiteindelijk de telefoon toe. Ook jullie communicatie via mail laat veel aan de wensen over. Op 16 mei word ik via mail verwittigd dat jullie de schoenen zullen vernietigen. Deze mail komt terecht bij mijn spammails. Aangezien ik op geen enkele andere manier door jullie word gecontacteerd, kan ik onmogelijk antwoorden. Aangezien ik de retour juist had afgerond, was ik ook niet op zoek naar een mail van jullie. Bij dergelijke beslissingen is het toch belangrijk dat er verzekerd wordt dat de andere partij op de hoogte is. Telefonisch contact of een aangetekende zending was hier op zijn plaats geweest. De enige boodschap die jullie aan mij geven is dat ik moet betalen. Een reden wordt ook aangegeven, maar deze wordt met niets gestaafd. Ik krijg niet te zien waarvoor ik moet betalen. Ik bots voortdurend op gebrekkige communicatie terwijl ik naar mijn inzien de juiste retouracties heb doorlopen. Ik verwacht dan ook dat ik niet moet betalen voor schoenen die ik correct geretourneerd heb. Ook de bijhorende aanmaningskosten wens ik niet te betalen. Deze klacht is ondertussen ook doorgegeven aan Testaankoop en zal daar ook verder behandeld worden. Ik ontvang graag binnen 10 dagen na dagtekening een schriftelijke reactie van u. Indien dit niet gebeurt, neem ik aan dat jullie zijn ingegaan op mijn vraag.Met vriendelijke groetenCorneel Wille


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform