Terug

Onterecht Roamingkosten aangerekend op beide abonnementen.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: Orange

13/09/2023

Ik was reeds van 15 augustus in contact met orange via de messenger chat-dienst van orange. Verschillende malen heb ik gevraagd om een gesprek met een supervisor wat steevast geweigerd werd. Ontstellend zwakke klantendienst trouwens.23 juli op verlof vertrokken. Op de heenreis in de nacht van 24 op 25 juli, op de boot tussen Algeciras en Ceuta op de Straat van Gibraltar, heb ik mijn beide simkaarten (privé en zakelijk) verwijderd. Dit was rond 1.15u. Mijn vrouw deed dit iets later, aan land in Ceuta. Ceuta is voor alle duidelijkheid een Spaanse enclave op Afrikaans continent. We kwamen rond 2u15 aan land. Vanaf de boot tot de grensovergang met Marokko is ongeveer 15min. Zaterdag late namiddag 12 augustus was onze terugreis van Ceuta naar Algeciras. We reden de boot op omstreeks 20u. Mijn vrouw (Base) bracht bij aanschuiven om op de boot te rijden omstreeks 20.45u haar sim-kaart in. De gegevens waarop ze weer online ging is zichtbaar op haar base-factuur. Ikzelf bracht mijn Sim-kaarten weer in rond 21.15u. We zaten toen in de zetels op de boot terwijl de wedstrijd Atletico Bilbao vs Real Madrid ging starten. orange heeft mij voor mijn beide abonnementen (zowel privé als zakelijk) onterecht roaming-kosten aangerekend. Eerst werd er in de nacht van 25 juli activiteit geregistreerd, nadien ook zaterdagavond 12 augustus. Dit bevestigt de momenten waarop de Sim-kaarten uit en in de smartphones gingen. Enkel, we waren toen op water. Bovendien waren we nog in Spaanse wateren omdat we richting Ceuta voeren, wat nog steeds Spaans grondgebied is.Dit heb ik allemaal uitgelegd aan de operatoren van orange, wat helaas in dovemansoren viel.Onterecht roaming-kosten aanrekenen is voor mij pure diefstal. Voor mijn prive-abonnement was dit 73€ en voor mijn zakelijk nummer 2x 50€, dit voor een abonnement van 12€ per maand. Ook al is dit in totaal nog geen 200€, het gaat mij om het principe van eerlijkheid. Dit mag en wil ik niet aanvaarden.Ik ben ondertussen, door deze gebeurtenis en de ONWIL van orange om in dialoog te treden om dit op te lossen, overgestapt op een andere provider. Ondanks de overstap en het vereffenen van 2 totaal onterechte facturen, blijft men bij orange bijkomende kosten verzinnen en factureren. Mijn vermoeden zegt me dat orange zendmasten in Marokko opvangt vanaf de zee (of zelfs vanaf Zuid-Spanje), waardoor er onterecht roaming-kosten worden aangerekend. Dit tweemaal op dezelfde momenten, maar dan op de heen en terugweg. Dit is niet correct! Eigenlijk had ik graag een herziening van mijn facturen, excuses en een terugbetaling van onterecht geinde kosten. Maar gezien de onwil van orange ben ik hier niet meer mee tevreden en wil ik dat er een enorme schadevergoeding komt in de vorm van een fonds, zodat alle mensen die in de toekomst ten prooi vallen aan deze malafide providers en hun criminele praktijken, gecompenseerd kunnen worden. Heel vreemd ook dat dit steevast bij orange gebeurt en niet bij bv Base of andere providers. Is dit bewust? Proberen ze hiermee de consument hun zuurverdiende euro's uit hun zakken te kloppen? De tijd zal het uitwijzen. Vroeg of laat worden deze praktijken ontmaskerd. Tijd dat gedupeerden hier tegenin gaan.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform