Beste, in mei 2017 zijn wij bij KBC een autoverzekering aangegaan. Wij hadden een wagen aangekocht via leasing en wilde die graag bij hen verzekeren.Alles verliep goed tot juni 2018. Ik had voorgaande maand de betaling gedaan samen met die van de maand die volgde. Een betaling voor 2 maanden dus. Op één of andere bizarre manier die ik pas ontdekt heb toen het al te laat was, heeft KBC zonder enig bericht de maand die ik al op voorhand betaald had, teruggestort. In juni ontvingen wij plots een bericht van KBC dat ze ons op de zwarte lijst gezet hadden wegens het niet betalen van de verzekering. Totaal uit de lucht gevallen heb ik toen mijn rekeninguittreksels nagekeken en ben ik zo tot de conclusie gekomen dat zij die extra maand teruggestord hadden.Wij hebben toen bij andere verzekeringsmaatschappijen een aanvraag ingediend, maar deze werden één voor één geweigerd omdat we dus op die zwarte lijst stonden.Daar zaten we dus met een wagen waar we per maand €400 voor moesten neertellen bij de leasing, maar die we niet eens konden gebruiken. Na enkele maanden kwam de wijkagent bij ons aan de deur kloppen met de vraag om onze verzekeringspapieren te mogen bekijken. Daar we deze uiteraard niet hadden en een onverzekerde wagen niet op de openbare weg geparkeerd mag staan, hebben we onze wagen noodgedwongen moeten teruggeven aan de leasing me alle bijkomende opzegkosten van dien. In november 2018 hebben wij een te renoveren huis gekocht. Daar mijn vriend alles zelf wilt renoveren, hebben wij een camionet aangekocht die uiteraard verzekerd moest worden. Bij de bank kregen wij opnieuw te horen dat we nog steeds op de zwarte lijst stonden en we dus geen autoverzekering konden afsluiten voor die camionet.Op dit moment waren wij het echt grondig beu! Ik heb toen contact opgenomen met de ombudsdienst van KBC en van hen kreeg ik volgend bericht: KBC oordeelt dat de opzeg dat zij deed van uw contract onterecht was. Zij vroeg bijgevolg de schrapping van uw registratie bij Datassur.Datassur bevestigt me ook de schrapping vandaag.Doordat KBC onze verzekering dus onterecht gestopt heeft en wij onze wagen sinds juni 2018 niet hebben kunnen verzekeren, hebben wij een bedrag van 7 x €400 (bedrag maandelijkse afbetaling leasingwagen), in totaal €2800 moeten neertellen voor een wagen die wij niet eens konden gebruiken. Het is die 7 maanden serieus puzzelen geweest om zowel privé overal te geraken als op het werk. Ten gevolge hiervan heb ik bij KBC een tussenkomst gevraagd op 12/02/2019 voor de 7 maanden dat onze auto stil heeft moeten staan omdat wij door een fout van KBC nergens nog een verzekering konden krijgen. Pas op 26/04/2019 heb ik, na vele herinneringsmails, volgende reactie gekregen: Hoewel de maatschappij van oordeel is dat de schade niet is bewezen, is zij wel bereid om uitzonderlijk een tegemoetkoming van 500 euro te voorzien.Ik heb KBC toen laten weten dat wij niet akkoord waren met zo een lage tussenkomst van €500 tegenover de kosten die wij gemaakt hebben van €2800 voor een wagen die we niet eens konden gebruiken (de opzegkosten van de leasing niet eens meegerekend). Als reactie moest ik de schade aan de wagen kunnen bewijzen. KBC lijkt maar niet te snappen dat het hier niet om schade gaat, maar om een tussenkomst voor de gevolgen die wij ondervonden hebben door een fout van hun kant. Kortom, we moesten de 'schade' dus kunnen bewijzen op volgende manieren:- Bewijs van offertes bij andere verzekeringsmaatschappijen en bewijs dat deze geweigerd werden- Contact met het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds- Aantonen dat de wagen gedurende 7 maanden stil heeft gestaan- Bewijs van alternatieve vervoerskosten.Uiteraard heb ik geen bewijs dat vrienden mij naar het werk gebracht hebben, dat ik met mijn fiets overal naartoe reed, dat de wijkagent bij mij thuis geweest is,... Probeer maar eens te bewijzen dat een wagen die reeds teruggegeven is aan de garage 7 maanden heeft stilgestaan. Wij zijn ook telkens persoonlijk naar banken geweest om een nieuwe autoverzekering aan te vragen en hebben mondeling de bevestiging gekregen dat het onmogelijk was. Ik heb misschien een mail of 2 als bewijs.Ik vind het zeer triestig dat KBC niet eens de moeite kan doen om onze klacht serieus op te nemen. Ik heb onnodig vakantiedagen moeten opnemen omdat ik niet op mijn werk geraakte, ik heb vrienden en familie moeten lastigvallen om overal te geraken. Gelukkig heb ik via mijn werk een wagen kunnen regelen, maar hiervoor moest ik per maand ook nog eens een bedrag neertellen. Als ik al deze kosten optel, kom ik aan een bedrag nog hoger dan €2800.In hun laatste mail stond geschreven dat het voorstel van €500 zou vervallen indien wij hier niet akkoord mee zouden gaan. Met andere woorden was het €500 of niets.Wij zijn hier dan maar akkoord mee gegaan. We ondertussen bijna een week later en hebben nog steeds geen terugbetaling ontvangen. De kans dit nog gaat gebeuren lijkt ons zeer klein.KBC is in onze ogen een onbekwame bank die geen rekening houdt met de gevolgen voor hun klanten van beslissingen die zij nemen. Je bent hier echt een nummer dat enkel geld moet opbrengen. We betreuren het ten zeerste dat zij klachten niet serieus nemen en hun klanten belachelijk maken met onrealistische bewijzen op te vragen. Wij hopen op nog enige toegeving van hun kant voor de fout die zij gemaakt hebben en de gevolgen waar wij door hun schuld onder geleden hebben. Als jong koppel dat in die periode net gaan samenwonen is, probeer je elke euro te wikken en te wegen. De onnodige bijkomende kosten waren voor niets nodig (opzegging leasing, kosten om wagen op te halen, kosten alternatieve vervoersmiddelen, maandelijkse kosten voor wagen die niet gebruikt kon worden...) Hiervoor zien wij graag nog een tegemoetkoming die hierbij aansluit. Ik hoop dat er toch één iemand is bij KBC die de moeite kan doen om onze klacht serieus te nemen...