Terug

Onterecht op Bancontact bloklist

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. M.

Naar: Cool blue

15/03/2022

Hierbij wens ik een klacht in te dienen voor de manier waarop mijn zaak wordt afgehandeld bij jullie.Sinds oktober 2021 lukt het namelijk niet om op jullie webshop aankopen te doen voor mijn zaak, met mijn zakelijke bankrekening. Al tweemaal heb ik dit, na aantal keer proberen online en telkens weer een geannuleerde order te krijgen, zelf opgelost door de goederen in een van jullie winkels te reserveren en zelf af te halen. Hierbij heb ik dan ook betaald met dezelfde kaart en dezelfde rekening die via jullie webshop geblokkeerd wordt. Ik heb dan vorige week een zakelijk account aangemaakt bij jullie en de accountmanager die verantwoordelijk is, wist mij te vertellen dat jullie tussenpartij de online betalingen blokkeert omdat ze meer bewijzen (!) nodig hebben over de rekening, dat deze effectief gelinkt is aan mijn vennootschap en dat ik gevolmachtigd ben om deze te gebruiken. Vond ik op zich heel bizar dat ik mij moet gaan bewijzen, maar dacht “oké, dan doe ik dit gewoon”. Heb dan ook een foto van de zakelijke bankkaart doorgestuurd (volgens de account manager voldoende bewijs). Tot vandaag nog geen antwoord gehad waar we stonden. Heb dan opnieuw zelf naar de zakelijke lijn gebeld en een andere collega heeft de bestelling manueel ingevoerd en mij een betaallink gestuurd. Als ik op direct betalen druk, mijn kaartgegevens ingeef, krijg ik een foutmelding. Heb dit dan ook gemaild om dit te melden met de vraag hoe we dit kunnen oplossen om alsnog morgen mijn goederen geleverd te krijgen. Nog steeds geen antwoord gehad. Vijf minuten later krijg ik een mail van de klantenservice die zegt dat ik terecht (!) op een bloklist (!) sta, daar niet vanaf zal afgehaald worden (!) en dus ook niet meer kan bestellen bij jullie (!). Ik verschoot hier enorm van!!!! Heb opnieuw naar de klantendienst gebeld en daar wisten ze mij helemaal geen info te geven over wat en hoe, op de zakelijke lijn vroegen ze mij om een mail te sturen met mijn vraag. Hierbij is mijn geduld opgeraakt. Hierbovenop krijg ik een dag later een mail om te zeggen dat het inderdaad onterecht is, maar ze helaas niks kunnen doen en dit zo zal blijven. 1) ik wil graag weten waarom ik op een zogezegde bloklist sta2) waarom ik mij moet gaan bewijzen3) waarom ik er zelf achter dien te lopen, bellen, mailen? En steeds met lege handen en onopgeloste vragen er van terugkeer4) waarom ik naar de winkel zelf moet rijden terwijl dit niet de bedoeling kan zijn van een webshop5) waarom in godsnaam mij niemand kan vertellen wat er gaande is??Ik moet zeggen dat dit mij meer stress heeft bezorgd dan wat anders. Jullie staan voor goede en snelle service, wel sinds oktober heb ik hier enkel, helaas, het omgekeerde over te vertellen. Ik vind dit echt niet kunnen !!! Gefrustreerd, teleurgesteld, boos en genoodzaakt om bij jullie concurrent te gaan bestellen, sluit ik mijn klacht hierbij af. Dit is een regelrechte schande.

Berichten (2)

Cool blue

Naar: V. M.

17/03/2022

Beste Victoria,Helaas mogen wij inderdaad niet dieper ingaan voor de reden van de blokkering van jouw account omwille van de privacywetgeving. Ik kan begrijpen dat dit vervelend is, zeker wanneer jij van mening bent dat de blokkering onterecht is. Omdat ik me echter aan onze richtlijnen moet houden heb ik jouw vraag aan onze administratieve dienst doorgegeven. Zodra we over meer informatie beschikken nemen wij terug contact met jou op.Met vriendelijke groet,Thomas van CoolblueBackoffice MedewerkerBel: (+32) (0) 3 808 27 00Boomsesteenweg 560 2610 Antwerpen www.coolblue.be --- original message ---On March 15, 2022, 5:51 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

Cool blue

Naar: V. M.

23/03/2022

Beste Victoria,Onze dienst Administratie heeft de situatie herbekeken en heeft de blokkering van je account opgeheven. Je kan weer bestellingen plaatsen via onze website.Ik hoop je hierbij voldoende te hebben gea¯nformeerd. Vragen? Neem dan gerust contact met ons op.Met vriendelijke groet,Robert van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.nlklantenservice@coolblue.nlTel: 010 - 7988999 Heb je een vraag?Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereik --- original message ---On March 17, 2022, 9:57 :AM GMT+1 geenglimlach@coolblue.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform