Terug

onterecht loonbeslag

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: SANTANDER CONSUMER FINANCE BENELUX

16/10/2024

wij hebben bericht gekregen ivm loonsbeslag. na telefonisch contact kregen we te horen dat we geen achterstallige betalingen had als ik inlog op mijn rekening van santander vind ik niets terug van waar mijn vakantiegeld naar toe is . en ook niet of er achterstallen zijn hele rare situatie allemaal

Berichten (1)

SANTANDER CONSUMER FINANCE BENELUX

Naar: A. V.

29/10/2024

Referentie: 402351206 Goeiedag, Wij hebben uw klacht van 16 oktober over het dossier van meneer Appeltans en mevrouw Van Ginneken goed ontvangen. Hieronder vindt u onze reactie. Loonsoverdracht actief na betaalachterstand Er is effectief een loonsoverdracht - geen loonbeslag -gestart vanuit Santander als gevolg van betaalachterstand in de lening op afbetaling op naam van meneer en mevrouw Appeltans - Van Ginneken. Van de werkgever van meneer Appeltans krijgen wij geen betalingen, maar wel van de Christelijke Mutualiteit (€ 7,24 elke maand vanaf juni 2024 tot en met september 2024)waarvanmevrouw Van Ginneken een uitkering ontvangt. Op dit moment, op datum van 29 oktober 2024, is er een betaalachterstand van € 222,11. In de volgende alinea vindt u hoe, wat en wanneer wij gecommuniceerd hebben. Op basis hiervan is Santander van mening dat de loonsoverdracht terecht is. Onze communicatie Voorafgaand aan de opstart van een mogelijke loonsoverdracht iser heel wat communicatie gebeurd. Een overzicht vindt u hieronder. -19 september 2023:herinneringna mislukte betaling via domiciliëring in dezelfde maand -18 oktober 2023: herinneringna mislukte betaling via domiciliëring in dezelfde maand =betaalachterstand september ondertusseningehaald -15 november 2023: tweede herinneringna mislukte betaling via domiciliëring in oktober = nog betaalachterstand, geen betalingen ontvangen -19 december 2023: aangetekend verstuurdeingebrekestelling naar meneer Appeltans en mevrouw Van Ginneken =betaalachterstand oktober + november -6 februari 2024: brief naar meneer Appeltans en mevrouw Van Ginnekenmet kennisgeving overgaan tot loonsoverdracht indien bedrag achterstand niet betaald wordt binnen de 7 dagen -6 februari 2024: aangetekendverstuurdebrief naar werkgever meneer Appeltans en aangetekendverstuurde brief naar betalingsinstantie mevrouw Van Ginneken met verzoek startloonsoverdracht =ondertussen slechts1betaling ontvangen van € 229,35op 29 december 2023, nog betaalachterstand -28 februari 2024: aangetekendverstuurdebrief naarwerkgever meneer Appeltansenaangetekendverstuurdebriefnaar betalingsinstantie mevrouw Van Ginneken met bevestigingstartloonsoverdracht =ondertussen slechts1 betaling ontvangen van € 229,35 op 8 februari, nog betaalachterstand -4 oktober 2024:brief naarwerkgever meneer Appeltansenbriefnaar betalingsinstantie mevrouw Van Ginneken met verzoek opgeven reden waarom er geen loonsoverdracht (meer) gebeurt =ondertussen verschillendebetalingen ontvangen waardoor de achterstand op een bepaald moment was weggewerkt, maar door de mislukte domiciliëring van deze maand is er opnieuw betaalachterstand. In de communicatie van 6 februari 2024 naar meneer en mevrouw wordt duidelijk vermeld dat, eenmaal ingediend, de maatregel loonsoverdracht onherroepelijk is.​ Als bijlage vindt u een kopie van deze specifieke communicatie. Ik hoop dat deze e-mail voldoende duidelijk is en blijf verder tot uw beschikking. Met vriendelijke groeten, ​

Bemiddeling door Testaankoop 14 november 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform