BesteNa onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen:Voor het leveringsadres Hof van Parcé 13 te Kortenberg stond het leveringscontract voor aardgas sinds 07/02/2019 op naam van dhr. Taelman bij energieleverancier Essent.Vanaf 23/06/2019 werd het leveringscontract voor aardgas dan weer overgenomen op naam van de voorgaande huurder en dit bij Eneco.Ik stel vast dat voor aardgas de levering sinds 01/01/2020 echter opnieuw op naam van dhr. Taelman staat, en dit bij Essent, dus voor deze energie werd dit reeds uitgeklaard.Voor elektriciteit in eerste instantie hetzelfde scenario, echter had Eneco hiervoor op 31/12/2019 de MOZA-procedure opgestart. Dit betekent dat het contract op naam van de laatst gekende netgebruiker, in dit geval de vorige huurder, werd stopgezet en dat er geen nieuwe netgebruiker gekend is.Essent heeft ook voor elektriciteit een poging ondernomen om dhr. Taelman opnieuw in te schrijven, echter omwille van de MOZA-procedure, kon dit niet met staratum 01/01/2020.De vroegste inschrijvingsdatum is van 31/01/2020. Dit wordt vandaag nog door de betrokken dienst van Fluvius aan de leverancier gemeld, zodat zij dhr. Taelman alsnog kunnen inschrijven.Ik begrijp dat dit zeer vervelend is voor de klant, echter treft de netbeheerder hier geen schuld, evenmin de klant zelf.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Els ScheirlinckKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 6 00 01Fax: 09 263 43 34www.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer