Terug

onterecht gebruikt ean codes door vorige huurders

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. T.

Naar: FLUVIUS

31/01/2020

beste .vorige huurders hebben onze ean codes voor gas en elektriciteit gebruikt , van ons adres waar wij sinds november 2018 wonen.wij hebben jullie dit gemeld omdat wij nu zonder contract zitten wij zijn hiervan ook niet op de hoogte gebracht. ondertussen zijn we al meer dan vier maanden aan het wachten dat jullie het dossier in orde brengen , er is al een mystery switch dossier gestart, sinds 3 maand zonder resultaat en jullie hebben al meermaals een brief voor afsluiting verstuurd alsook de huisbazin word hiermee lastig gevallen . gelieve de ean codes voor elektriciteit en gas vrij te geven aan essent

Berichten (5)

FLUVIUS

Naar: T. T.

03/02/2020

BesteNa onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen:Voor het leveringsadres Hof van Parcé 13 te Kortenberg stond het leveringscontract voor aardgas sinds 07/02/2019 op naam van dhr. Taelman bij energieleverancier Essent.Vanaf 23/06/2019 werd het leveringscontract voor aardgas dan weer overgenomen op naam van de voorgaande huurder en dit bij Eneco.Ik stel vast dat voor aardgas de levering sinds 01/01/2020 echter opnieuw op naam van dhr. Taelman staat, en dit bij Essent, dus voor deze energie werd dit reeds uitgeklaard.Voor elektriciteit in eerste instantie hetzelfde scenario, echter had Eneco hiervoor op 31/12/2019 de MOZA-procedure opgestart. Dit betekent dat het contract op naam van de laatst gekende netgebruiker, in dit geval de vorige huurder, werd stopgezet en dat er geen nieuwe netgebruiker gekend is.Essent heeft ook voor elektriciteit een poging ondernomen om dhr. Taelman opnieuw in te schrijven, echter omwille van de MOZA-procedure, kon dit niet met staratum 01/01/2020.De vroegste inschrijvingsdatum is van 31/01/2020. Dit wordt vandaag nog door de betrokken dienst van Fluvius aan de leverancier gemeld, zodat zij dhr. Taelman alsnog kunnen inschrijven.Ik begrijp dat dit zeer vervelend is voor de klant, echter treft de netbeheerder hier geen schuld, evenmin de klant zelf.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Els ScheirlinckKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 6 00 01Fax: 09 263 43 34www.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

T. T.

Naar: FLUVIUS

23/02/2020

Na onze klacht hier is eindelijk ons contract in orde gekomen bij Essent met nieuw klantennummer.Desondanks gingen wij gecontacteerd worden door essent voor een gunstig tarief, en afbetaalplan van de afgelopen maanden waarvan de vorige huurders de ean codes hadden in gebruik genomen.blijkt dat wij bij Essent geen klant waren bij niemand,omdat ons contract zonder ons weten of te verwittigen was afgesloten.Nu moet ik mij blijkbaar tot u fluvius wenden om hier een afbetaalplan te regelen.Dan stel ik mij de vraag ik welke tegemoetkoming heb ik hierbij als klant die onterecht dit heeft moeten ondergaan.ik heb zelf de fout moeten ontdekken na maanden telefoongesprekken van essent naar fluvius en omgekeerd , na klacht eindelijk over een contract te beschikken ik ook nog eens voor een afbetaalplan moet zien te regelen bij u fluvius .Er is nog steeds niemand langs gekomen voor de meteropname , zodat wij ook niet weten hoe groot het nog te betalen bedrag gaat zijn van de vorige maanden .

FLUVIUS

Naar: T. T.

24/02/2020

BesteKunnen jullie ons doorgeven over welk adres dit gaat aub.Alvast dank voor de bijkomende info.Vriendelijke groetenElly Aerts s:www.fluvius.be/disclaimer

T. T.

Naar: FLUVIUS

24/02/2020

Hof van parcé 13 . 3070 Kortenberg

FLUVIUS

Naar: T. T.

24/02/2020

Beste Voor aardgas stond het leveringscontract op naam van dhr. Taelman van 07/02/2019 tot 22/06/2019.Tussen 23/06/2019 en 31/12/2019 was er een contract op naam van de vorige netgebruiker.Vanaf 01/01/2020 staat het contract opnieuw op naam van dhr. Taelman.Voor de periode 23/06/2019 - 31/12/2019 kan er dus geen afrekening op naam van dhr. Taelman gebeuren. Dit verbruik zal aan de vorige netgebruiker zijn aangerekend door Eneco, aangezien die toen een contract had afgesloten voor dit leveringspunt.Voor elektriciteitwas er eveneens een leveringscontract op naam van dhr. Taelman van 07/02/2019 tot 22/06/2019.Van 23/06/2019 tot 30/01/2020 was hier een contract op naam van de vorige netgebruiker.Vanaf 31/01/2020 staat het contract opnieuw op naam van dhr. Taelman.Tussen 23/03/2019 en 30/01/2020 kan hier geen afrekening gebeuren op naam van dhr. Taelman. Dit verbruik zal eveneens aan de vorige netgebruiker zijn aangerekend door Eneco, aangezien die toen een contract had afgesloten voor dit leveringspunt.De doorverwijzing van Essent naar Fluvius voor opmaak van een afbetaalplan is onterecht. Maar ik begrijp ergens wel dat ze dit doen. Zij kunnen immers niet nagaan door wie het leveringspunt al dan niet beleverd werd, ofwel door een commerciele leverancier, ofwel door de netbeheerder die optreedt als Uitzonderingsleverancier.In dit geval zal er geen facturatie door Fluvius gebeuren, dus kan Fluvius ook geen betaalplan afspreken met de klant.Moest dhr. Taelman alsnog facturen krijgen toegestuurd van Eneco die betrekking hebben op de periodes dat er geen contract stond op zijn naam, dan kan hij best klacht indienen bij de Vlaamse Ombudsdienst. U vindt hun contactgegevens via volgende link: s:www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/nl/klacht/uw_klacht.De netbeheerder kan hier niet in tussenkomen.Met vriendelijke groeten,Els ScheirlinckKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 6 00 01Fax: 09 263 43 34www.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform