Terug

Onterecht forfotaire boete

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. Z.

Naar: Luminus

14/10/2020

Beste,Op vrijdag 9/10/2020 zouden we een technische medewerker ontvangen van luminus voor een gasketelonderhoud. We moesten aanwezig zijn tussen 12u en 18u. Zoals afgesproken waren we thuis. Rond 15u gaat de bel. Mijn partner drukt op de deurknop van de parlefoon maar hier wordt niet op gereageerd. Mijn partner kleed zich aan (we lagen te dutten) en bevind zich naar de voordeur (wij wonen op de 2de verdieping). Naar onze verbazing stond er niemand meer.We hadden een vermoede maar waren niet zeker dat het de technische medewerker was. Rond 16u krijgen we een mail met een factuur van 98 euro. Een forfataire vergoeding voor het niet plaatsvinden van de werken. Als reactie hierop bel ik meteen met de klantendienst, die me op zijn beurd weer doorverbonden heeft met de klachtendienst.Ik gaf meteen aan dat de bel rond 15u is gegaan maar we bij het openen niemand meer zagen staan. De mevrouw bekeek de details en zei dat de technische medewerker zich rond 15u30 heeft gemeld, een kwartier voor de deur heeft gewacht zoals ze dat verplicht zijn en om 15u45 zich een tweede keer heeft gemeld. Ik zei meteen dat dit onmogelijk was en de bel maar eenmalig is afgegaan rond 15u. Hierop kreeg ik de vraag of de bel wel luid genoeg staat en of die het wel deed. Uiteraard is dit het geval want we hebben de bel rond 15u gehoord.De mevrouw bleef herhalen dat de boete naar haar zeggen terecht was en ik een nieuwe afspraak kon maken. Ik zei dat ik zeker een nieuwe afspraak wou als de boete hierbij wordt tenietgedaan. Maar dit kon niet. Ik vroeg om een andere medewerker te spreken maar dit werd geweigerd (ze zou als enige aanwezig zijn). Ik vroeg om de zaak grondig te bekijken en ik de zaak bespijt. Wij waren wel degelijk thuis en hebben de deur gewoon geopend zoals we altijd zouden doen als er iemand aanbelt. Maandag krijg ik van dezelfde mevrouw een mail dat de medewerker zich voor de eerste keer zou gemeld hebben om 14u51, hierna zich terug naar zijn wagen heeft bevonden en ROND 15u40 zich een tweede keer heeft aangemeld. Ik kreeg hierbij 2 foto's van de deurbel zonder tijdsaanduiding. Ik beantwoordde de mail dat het hierbij naar mijn zeggen, bevestigd wordt dat de bel rond 15u ging zoals ik meteen van in het begin aangaf. Ik benadrukte er nogmaals op dat er hierna geen tweede keer werd aangebeld en dat ik het zeer merkwaardig vond dat de medewerker zich een uur lang schuil heeft gehouden in de auto om de hoek (betalend parkeren overigens).Ik krijg vandaag als antwoord dat de boete terecht was en dat het dossier wordt afgesloten met een foto van de track en trace code van de medewerker waarin te zien is dat hij om 14u50 op de parking stond tot 15u50.Ik ben het nog steeds niet eens met de boete die me wordt opgelegd. Ik zie geen enkele reden om mij hierbij een boete voor te schrijven van 98 euro. Ik was aanwezig en we hebben de deur geopend toen de bel ging. Het lijkt me straf dat ik moet opdraaien voor iets dat niet klopt. In mijn ogen had deze situatie vermeden kunnen worden indien de technische medewerker een kwartier voor de deur had gewacht en zich wel degelijk een tweede keer had aangemeld.

Berichten (2)

Luminus

Naar: F. Z.

19/10/2020

Beste mevrouw ZahraouiTest-Aankoop bezorgde ons uw klacht van 14 oktober 2020. Eerst danken wij u voor uw melding want enkel zo kunnen wij onze dienstverlening bewaken en verbeteren.Wij stellen alles in het werk om een passende oplossing te vinden en komen spoedig bij u terug.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

Luminus

Naar: F. Z.

04/11/2020

Beste mevrouw ZahraouiNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u op 4.11.2020 een gedetailleerd antwoord via e-mail.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform