Terug

Onterecht extra gewicht scannen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: Colruyt

10/12/2023

Beste,Dit is de 3de keer dat ik dezelfde klacht formuleer. Colruyt lijkt het probleem echter niet ernstig te nemen en laat maar begaan.Bij het gebruik van de herbruikbare zakjes dienen de kassa medewerkers de zakjes te scannen opdat het extra gewicht niet mee aangerekend zou worden.Dat gebeurt echter systematisch niet waardoor de klanten keer op keer +/- 40gr groenten of fruit extra betalen die ze niet gekregen hebben.Ik merk dit constant op in de Spar winkel van Duffel, en moet zo goed als altijd de medewerker vragen het zakje te scannen. Vandaag opnieuw.Ik heb in het verleden de test gedaan bij enkele andere spar winkels in de buurt. Bij de helft was het prijs. Zakje niet gescand.Uiteraard gaat dit telkens maar over enkele eurocent. Maar op jaarbasis spreken we zo al snel over enkele tientallen euro's die onterecht worden aangerekend. Voor alle winkels samen, en voor alle klanten samen, een mooie opbrengst voor Spar, op kap van de consument.Ik kan niet begrijpen dat Colruyt dit probleem niet oplost, en zou daarom graag weten wat ze eraan gaan doen. Ik vind het immers vervelend telkens opnieuw te moeten vragen het zakje te scannen en voel me daar niet goed bij.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform