Op 7 mei maak ik de keuze om over te stappen naar Mobile Vikings via Easy Switch. Mijn One-for-3 abonnement bij Telenet werd in april betaald tot en met 18 mei (aanrekening 243922826543).Op 15/5 komt Mobile Vikings internet aansluiten, op 18/5 activeren we onze nieuwe simkaarten en verwijderen we die van Telenet uit onze telefoons.Op 15/5 krijg ik van Mobile Vikings de bevestiging dat Telenet de Easy Switch volledig heeft goedgekeurd. Vanaf dan kan ik ook online op Mijn Telenet niets meer checken en krijg ik allerlei verwarrende berichtgeving van Telenet waarvan ik de correctheid niet meer kon nakijken in Mijn Telenet:- 15 mei: 'je verbruikte bovenop je abonnement'- 15 mei: 'stuur je toestel op tijd terug'- 15 mei: 'samenvatting van je Telenet overeenkomst'- 15 mei: 'aanpassing van je Telenet-diensten'(op 17 mei verstuur ik alle toestellen terug naar Telenet- 18 mei: 'opzeg van je Telenet-diensten' met een link naar Mijn Telenet waar ik dus helemaal niets meer kan zien- 21 mei: 'stuur je Telenet-toestel zo snel mogelijk terug'- 21 mei: aanrekening via Doccle voor 265,82 euro, voornamelijk voor data-verbruik voor de periode 15/5 tot 18/5 (121+55+28 euro).Ik vul op 19/5 het online klachtenformulier in:Op mijn laatste aanrekening worden er voor mijn drie mobiele diensten 121, 55 en 28 euro aangerekend voor respectivelijk 1207, 548 en 279 MB terwijl in mijn One for 3 unlimited verbruik inbegrepen zit. Ook wordt er 3 X 5 euro aangerekend voor 'activering mobiele diensten', terwijl ik net al mijn diensten opgezegd heb. Ik ben op 15/5 overgestapt naar Mobile Vikings, waarop ik van u een nieuwe overeenkomst ontvangen heb, terwijl ik hier nooit om gevraagd heb. Bovendien liep de vorige aanrekening tot 18/5, ik heb mijn abonnement en dus mijn unlimited datagebruik tot 18/5 betaald. Gelieve mij een aangepaste factuur te sturen waarbij u enkel de correcties van 15/5 tot 18/5 behoudt en alle andere aangerekende kosten, op de decoder na (die onderweg is naar u), verwijdert.Ik krijg op 22/5 volgend antwoord met ee no-reply bericht:Beste mevrouw De rijcker,Wij hebben uw bericht goed ontvangen.We vinden het zeer jammer dat u koos voor een nieuwe provider, echter is daar iets foutgelopen waardoor uw mobiele abonnementen nog niet overgenomen werdern door hen en u dus nog onverwacht kosten hebt opgelopen bij ons.Deze kosten zijn effectief gemaakt en dus ook terecht aangerekend.Onze excuses voor het ongemak.Ik dien op 22/5 opnieuw een klachtenformulier in waarin ik bovenstaande informatie herhaal en waaraan ik een pdf van mijn originele klacht en hun antwoord toevoeg.