Terug

Onterecht afsluiten van internet (zie relaas)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Telenet

25/10/2018

Betreft klacht over TelenetKlant : Sigrid Maertens Rozenlaan 24 1700 Dilbeek Klantnummer 748437549Relaas over een incident dat zich heeft voorgedaan op 24/10/18 omstreeks 13u15.Mijn echtgenoot en ik zelf bevonden ons op dat ogenblik op het werk. Onze dochter, die verpleegkundige is, bevond zich op het gemelde tijdstip thuis omdat ze een “late shift” had in het ziekenhuis waar ze tewerkgesteld is.Zij merkt plots op dat er een bestelwagen stopt voor de deur en een man zich begeeft naar het bakje (van de kabel) dat zich in de voortuin bevindt. Zij ziet hoe hij het grijze bakje opent, iets aan de installatie doet (wat weet ze niet), vervolgens het bakje er los op zet en een kaartje in de bus steekt. Zij stelt zich hierbij niet al te veel vragen omdat ze denkt dat het misschien een routinecontrole is.‘Avonds wordt echter duidelijk dat we geen internet meer hebben. Op het kaartje in de bus staat het volgende genoteerd :”Onze technicus kwam bij u langs…. Maar u was niet thuis. Het is nodig dat een technicus uw telenetinstallatie in uw woning nakijkt. Deze controle is gratis.”Mijn vragen hierbij zijn de volgende 1.waarom heeft de technicus dan niet even aangebeld? Mijn dochter was op dat ogenblik thuis en had hem gerust de installatie binnen in huis kunnen laten controleren.2.Waarom wordt er op voorhand niet gemeld dat er iemand van telenet zal langskomen?Verder staat op het kaartje : “Ook moest hij uw diensten tijdelijk afsluiten om een goede werking van het netwerk voor de andere klanten in uw buurt te garanderen. Zodra hij uw installatie kan nakijken, geniet u opnieuw van al uw diensten.”Mijn opmerkingen hierbij zijn de volgende : 1. Wij worden zonder meer afgesloten opdat onze buren optimaal zouden gebruik kunnen maken van het internet. Zijn wij dan geen klant??? Wij betalen onze maandelijkse facturen (altijd boven de 100 euro) stipt en correct. Ik heb er alle begrip voor dat de installatie moet nagekeken worden, om welke reden ook, maar moeten wij ondertussen werkelijk afgesloten worden? Het is niet zoals bij een gaslek dat er ontploffingsgevaar zou kunnen optreden! Kon men ons niet gewoon verder gebruik kunnen laten maken van internet? Ik heb nog geen enkele buur horen klagen van klachten of storingen en wij zelf hebben hier geen opmerkingen over. Was die drastische maatregel nu echt nodig???Mijn echtgenoot heeft vervolgens naar het nummer 015 66 66 66 gebeld maar daar wilde of kon men geen uitleg geven waarom die afsluiting noodzakelijk was. Men weigerde eveneens om iemand te sturen om ons diezelfde avond nog terug aan te sluiten want de planning zat al vol. Het was ook onmogelijk om een verantwoordelijke aan de lijn te krijgen. Het gesprek heeft zeer lang geduurd. Hopelijk is dit een gratis nummer want ik kan u nu al meedelen dat ik het vertik om dit gesprek te betalen.De oplossing? Mijn echtgenoot heeft zijn verantwoordelijke op het werk gebeld, de situatie uitgelegd zodat hij de toelating krijgt om vrijdag verlof te nemen zodat de technicus tussen 10 en 14 uur kan langskomen (mooie werkuren trouwens!). Mijn man wordt verplicht verlof te nemen voor een fout/fouten die iemand van telenet gemaakt heeft. Trouwens in deze case zijn er meerdere fouten gemaakt : geen afspraak vastleggen op voorhand, afsluiten zonder aan te bellen en ons dan afschepen aan de telefoon. Wie zal de aangevraagde dag verlof compenseren? Mijn man heeft trouwens zijn verlof hard nodig omdat zijn beide ouders gezondheidsproblemen hebben en regelmatig op hem een beroep moeten doen. Gelet op bovenstaande argumenten, het feit dat wij telefonisch onbereikbaar zijn (mijn schoonouders zijn 85+ en hebben gezondheidsproblemen), geen internet kunnen gebruiken, niet kunnen genieten van digitale televisie en dit gedurende de periode van woensdag 24/10 tot vrijdag 26/10 (als de technicus zal opdagen natuurlijk want dat valt nog af te wachten) en het feit dat mijn man verplicht verlof moet opnemen, eis ik excuses en een behoorlijke financiële compensatie. Ik ben absoluut niet te spreken over de werkwijze van telenet. Zeker ons zomaar afsluiten alsof we wanbetalers zijn en ons aan het lijntje houden (letterlijk) zonder ons een degelijke uitleg voor die afsluiting te kunnen geven, is bij mij en mijn gezin in het verkeerde keelgat geschoten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform