Terug

Onterecht afgesloten net voor lang weekend

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Dienstonderbreking

Klacht

L. D.

Naar: Eneco

17/08/2025

Beste, Ik ben donderdagochtend onterecht afgesloten van electriciteit en gas. Ik heb van Eneco geen enkele verwittiging ontvangen. Alle facturen zijn betaald en op 4 augustus heb ik zelf een eindafrekening ontvangen waarbij ik 45 euro terug kreeg. In bijlage vind u mijn eindafrekening) Ik ben 66 jaar en heb een zwaar apneu probleem waarbij ik verplicht op doktersadvies steeds met een masker aan moet slapen. Daar het op electriciteit werkt ... Mijn vrouw is 61 en is in alle staten. Toen ze de twee medewerkers die gingen afsluiten aansprak werd ze lacherig van antwoord gediend. De buren die passeerden werden dadelijk op de hoogte gebracht dat we onze facturen niet betaalden. Leuk!! Ik ben nog steeds actief als consultant en sta continu in contact met partners in de USA. Dit was ook niet meer mogelijk. Tenslotte hebben we zeven poezen die we niet kunnen achterlaten om 4 dagen op hotel te gaan. We hebben twee diepvriezen en twee ijskasten. Alles zit vol met o.a. vlees, vis.... Dit weekend waren temperaturen van 30 graden niet ongewoon. U kan raden wat er met de inhoud gebeurt. Ik heb donderdagnamiddag continu aan de lijn gehangen met Eneco (4 maal gesproken met Nederlandse klantendienst) en Sibelga (driemaal). Ik werd eerst van het kastje naar de muur gestuurd. Eneco heeft hun fout toegegeven (enkel telefonisch jammer genoeg) en men zou een mail sturen naar Sibelga voor een spoedprocedure. Om 17:00 had men nog geen mail ontvangen. Ik kreeg van Sibelga de leuke opmerkingen dat pas maandagochtend de mailbox zal open gedaan worden. We hebben ook met de politie gesproken. Ze kunnen ons niet helpen maar men raadde ons aan om naar de vrederechter te stappen. Met vriendelijk groeten, Luc

Berichten (1)

Eneco

Naar: L. D.

20/08/2025

Beste, Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je contract. We hebben je contract proberen heractiveren. Echter ontvangen we de melding dat een andere leverancier intussen een contract gestart heeft. Indien je bij ons klant wenst te zijn, dienen zij eerst hun aanvraag te annuleren. Ook bieden we graag onze oprechte excuses aan voor deze situatie. Om aanvraag tot een schadevergoeding te doen, kan je bijgevoegd document invullen en terugbezorgen. Een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groeten, Jordi Eneco Customer Care - klachtenbemiddeling Heb je nog vragen? Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen. Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account. Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zondag 17 augustus 2025 9:30 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Onterecht afgesloten net voor lang weekend ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 05 september 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform