Terug

Onterecht account kwijt en geld/item kwijt

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. M.

Naar: VINTED

19/08/2020

Beste, Ik heb ongeveer een week geleden een paar schoenen verkocht op Vinted. Ik ben met de koper een bedrag overeengekomen van €350. De koper vroeg om een aankoopbewijs, deze heb ik hem gestuurd en hij vroeg of het mogelijk was om het ticketje mee te versturen in de doos. Ik heb dit geweigerd omdat ik in het verleden al ben opgelicht geweest dat de personen waaraan ik aan heb verkocht mijn volledige credit card nummer heeft kunnen verkrijgen. Ik vroeg aan de koper of hij akkoord was dat ik de ' shipping confirmation ' mee in de doos stak, hij was akkoord. Ik heb deze ook via mail verstuurd naar hem. Nadat de koper de schoenen had ontvangen claimde hij dat deze vals waren. Zonder mij te informeren had hij Vinted gecontacteerd en ' bewijzen ' doorgestuurd aan Vinted. Ik kreeg hiervan een melding van Vinted en schoot meteen in actie. Ik heb Vinted alles van bewijzen doorgestuurd, kassa ticket, shipping confirmation. Ze gingen deze bekijken en mij vervolgens iets laten weten. Ik kreeg daarna een bericht dat ik 24 uur de tijd had om nog eens alle bewijzen door te sturen. Ik heb daarop geantwoord dat ik dit al had gedaan en of ik het bericht gewoon mocht negeren aangezien ze er toch mee bezig waren. 24 uur erna, koper heeft zijn geld terug en mag de schoenen houden, mijn account per direct geblokkeerd. Ik nogmaals alle bewijzen doorgestuurd naar Vinted, ze gingen dit bekijken. Ze zeiden me dat de schoenen ' waarschijnlijk ' vals waren en dat daarmee de koper het niet verplicht is terug te sturen en ik mijn geld/schoenen kwijt ben. Waar ik het meest teleurgesteld in ben is dat ik mijn account kwijt ben. Ik was redelijk actief op Vinted, met 172 reviews en allemaal positief. De koper heeft mij ondertussen 2x berichten gestuurd zoals deze tu veux recuperer tes merdes waar ik niet op ben ingegaan want ik wou dit met Vinted regelen. Ik heb zeker 20x geprobeerd om alles uit te leggen maar ik krijg steeds hetzelfde antwoord of mijn probleem wordt direct opgelost in de chat, met andere woorden ik kan niet meer antwoorden. Ik was dit beu en ik heb contact opgenomen met Nike zelf, ik vroeg aan hun of er een mogelijkheid was om mij te bevestigen dat mijn schoenen niet vals zijn. Ze hebben dit gedaan, per mail bevestigd dat mijn shipping confirmation niet vals is, dus de schoenen ook niet. Ik heb dit doorgestuurd naar Vinted, maar ze doen niet eens de moeite om dit te beantwoorden. Ik ben wel ondertussen mijn schoenen kwijt, die veel waard waren en mijn account. Het liefst van al wil ik mijn account gewoon terug en ik ben bereid om de koper aan te klagen. Ik heb zelfs de foto's goed bekeken dat de koper naar Vinted had gestuurd en ik twijfel enorm hard dat dat wel mijn schoenen zijn. Echt het liefst van al wil ik gewoon mijn account terug. Ergens ben ik al zeker dat ik het geld en mijn schoenen kwijt ben, maar een schadevergoeding is zeker niet onterrecht aangezien ik letterlijk alle bewijzen heb van aankoop.

Berichten (1)

VINTED

Naar: J. M.

16/09/2020

Hello, Jawad,Thank you for reaching out.Your account was blocked because you have repeatedly ignored our warnings about selling counterfeit items. We carefully analysed the additional photos you sent. Unfortunately, these photos do not allow us to deem your article authentic. Therefore, the sale was cancelled and the buyer refunded. At Vinted, we're strict about complying with trademark and anti-counterfeiting laws, so no replicas, reproductions, illegal or counterfeit items may be listed.Please review our Terms and Conditions: s:www.vinted.nl/terms-and-conditions. This way, you'll know everything there is to know about selling on Vinted!Thank you for understanding. Best wishes,Emilija


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform