Terug

onterecht aangerekende tankkosten/vervalsing van documenten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. H.

Naar: VAB

02/06/2025

Ik ontving een factuur van 74,96 euro voor het tanken van de vervangwagen. Toen ik de wagen in mijn bezit kreeg moest ik mijn rijbewijs tonen en een elektronische handtekening zetten op een document dat ik pas later in mijn mailbox ontving. Ik heb dus blind moeten tekenen. De brandstoftank stond op 290 km toen ik de wagen kreeg. Ik verschoot toen ik achteraf op het document 75% zag staan. Er worden foto's van het dashboard gemaakt. Ik zou het ten zeerste appreciëren mocht u deze foto bekijken. De dag van het inleveren ben ik een tweede keer gaan tanken en ben ik naar de wasstraat gegaan. Een dag later is de wagen opgehaald, zonder dat er nog mee gereden is. Bij het inleveren stond de brandstoftank op 310 km. Bij het ophalen zei de man dat alles in orde was en moest ik opnieuw blind tekenen. Achteraf zie ik dan in mijn mailbox dat de wagen als vuil beschreven wordt. 2 april heb ik getankt voor 15,98 euro en 28 maart voor 47,04 euro. Wanneer de kilometerstanden vergeleken worden ziet u dat ik correct getankt heb. Ik heb de factuur dan ook geprotesteerd op 20/4/25. Deze betwisting werd niet door u weerlegd. Op 28/4/25 heeft u mij per mail gevraagd om een betalingsbewijs van de tankbeurten. Deze heb ik op 29/4/25 doorgemaild, maar sindsdien heb ik geen enkel antwoord meer van u ontvangen. Ook de door mij gevraagde foto's van de kilometerteller op het dashboard. Tot mijn verbazing ontving ik op 28/5/25 echter een aanmaning voor deze betwiste factuur. U laat u klanten bij ontvangst en afleveren van een vervangwagen een handtekening plaatsen op een tablet zonder enig document voor te leggen. Uw medewerkers beweren dat ik enkel een handtekening moest plaatsen voor respectievelijk ontvangst en inleveren van de wagen. Achteraf plakt u mijn handtekening op een document die ik nooit gezien heb. Een handelswijze die u zelfs schriftelijk bevestigt in uw schrijven van 28/4! U zult nochtans weten dat schriftvervalsing strafbaar is.

Berichten (1)

VAB

Naar: B. H.

03/06/2025

Onze referentie: 2025726 (gelieve deze referentie te vermelden op elke communicatie) Beste, Bedankt voor uw bericht. Jammer te horen dat de klantniet tevreden is over de facturatie met betrekking tot het dossier. Wij onderzoekendit bij de juiste afdeling(en). Van zodra het onderzoek is afgerond, antwoorden wij de klant rechtstreeks in het kader van GDPR en beschouwen het dossier daarna als afgehandeld. Met vriendelijke groeten Killian Mertens VAB - Customer Experience ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------- Oorspronkelijk bericht ------------------- Van: klachten@test-aankoop.be klachten@test-aankoop.be; Ontvangen: Mon Jun 02 2025 22:15::20 GMT+0200 (Midden-Europese zomertijd) Aan: VAB Website contact@vab.be; VAB Onthaal contact@vab.be; VAB KLA contact@vab.be; KLA - Triage contact@vab.be; Onderwerp: onterecht aangerekende tankkosten/vervalsing van documenten U ontvangt niet vaak e-mail van klachten@test-aankoop.be. Onek waarom dit belangrijk is OPGEPAST: Mail van buiten uw organisatie. Verdacht? Klik op Hoxhunt-knop om te melden. ATTENTION: Courriel d'un expéditeur extérieur. Suspicion de phishing? Rapport via le bouton Hoxhunt. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 04 juni 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform