Terug

Onterecht aangerekende kosten

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. M.

Naar: HERTZ BELGIUM

30/09/2025

Beste, Via deze weg wil ik een formele klacht indienen tegen autoverhuurbedrijf Hertz, naar aanleiding van onterecht aangerekende kosten na het inleveren van een huurwagen. Op 9/9/2025 leverden we onze huurauto bij Hertz Faro Airport terug in (huurcontract 3014-26094). We hadden de Full Cover-verzekering, dus alles was zonder opmerking in orde. 2 dagen later werd echter nog een extra betaling van €107,11 van onze rekening gehaald, zonder enige vorm van verduidelijking of een overzicht van de kosten te mogen ontvangen. Verder staat er tot op heden ook nog steeds een borg van €200,00 geblokkeerd op onze rekening die we na maximaal 7 dagen terug gingen krijgen. De betaling van deze borg moest met de kaart van mijn partner gebeuren, want dat kon niet met dezelfde kaart als waar het huurbedrag mee is betaald, volgens de medewerker in het kantoor. Het is ook van deze rekening dat de extra €107,11 is gegaan. Na veel zoeken konden we de factuur opvragen via een verstopte link op hun website. Hier kregen we echter steeds de foutmelding dat ons contract niet teruggevonden kon worden. Pogingen tot contact met Hertz: Hierop heb ik hen proberen te contacteren via e-mail, zonder antwoord. Wanneer ik telefonisch contact opneem wordt er na de omschrijving van mijn vraag gewoon ingelegd. Bij een gesprek via hun live-chat functie krijgen we te horen dat de betaling van de borg en de extra €107,11 niet kunnen worden teruggevonden. Via hun "road assistance" nummer, wat niet voor dit soort zaken zou moeten dienen, kreeg ik een telefoonnummer door om het kantoor in Faro rechtstreeks te kunnen bellen, maar dan krijg ik de melding "het nummer dat u probeert te bellen, is niet in gebruik". Erg frustrerend allemaal. Zo te zien ben ik absoluut niet het enige 'geval' bij Hertz. Persoonlijk lijkt me hier meer aan de hand. Mijn verzoek: Gezien de feiten en het gebrek aan een fatsoenlijke reactie van Hertz, verzoek ik Test-Aankoop om deze zaak te onderzoeken en mij te ondersteunen bij het verkrijgen van: Terugbetaling van de extra kosten van €107,11 alsook het vrijgeven van de €200,00 borgsom. Ik vertrouw erop dat Test-Aankoop mij kan helpen in deze zaak en zie uw advies en verdere stappen graag tegemoet. Bijgevoegd vindt u alle relevante documenten. Met vriendelijke groet, F.M.

Berichten (1)

HERTZ BELGIUM

Naar: F. M.

30/09/2025

Cher Monsieur/Madame, Nous vous remercions d'avoir contacté Hertz . L'un de nos représentants EU Customer Care dévoués examinera votre demande dans les plus brefs délais. Votre numéro de référence est le 29132912. Nous traitons chaque contact reçu avec la plus grande importance. Veuillez nous accorder 5 jours ouvrables pour mener une enquête approfondie. Veuillez vous assurer que toute la documentation est jointe en répondant à cet e-mail et indiquez votre référence dans toute correspondance future à ce sujet. Pour toute question, vous pouvez toujours vous référer à notre page FAQ:FR Page Service Clientèle Veuillez noter que nous répondrons directement à l'adresse courriel que vous nous avez fournie - n'oubliez pas de vérifier les dossiers indésirables de votre boîte de courriels.Encore une fois, merci d'avoir contacté Hertz. Nous vous prions d'agréer, Madame, Monsieur, l'expression de nos salutations distinguées, Votre équipe Hertz EU Customer Care Geachte heer/mevrouw Bedankt dat u contact heeft opgenomen met het Hertz EU Customer Care team. Een van onze toegewijde agenten zal uw vraag binnenkort beoordelen. Uw referentienummer is 29132912. Wij behandelen elk ontvangen contact met het grootste belang.Geef ons aub 5 werkdagen de tijd om een uitgebreid onderzoek uit te voeren. Zorg ervoor dat alle relevante documentatie is bijgevoegd door op deze e-mail te reageren en vermeld uw referentie in alle toekomstige correspondentie over deze kwestie. Voor elke vraag kunt u altijd onze FAQ-pagina raadplegen:NL Customer Support pagina Hou er rekening mee dat we rechtstreeks zullen reageren op het e-mailadres dat u hebt opgegeven.Controleer de spam-/ongewenste mappen in uw inbox. Nogmaals bedankt dat u contact heeft opgenomen met Hertz. Met vriendelijke groeten, Uw Hertz EU Customer Care team. Original Email Onterecht aangerekende kosten ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform