Beste,
Via deze weg wil ik een formele klacht indienen tegen autoverhuurbedrijf Hertz, naar aanleiding van onterecht aangerekende kosten na het inleveren van een huurwagen.
Op 9/9/2025 leverden we onze huurauto bij Hertz Faro Airport terug in (huurcontract 3014-26094). We hadden de Full Cover-verzekering, dus alles was zonder opmerking in orde.
2 dagen later werd echter nog een extra betaling van €107,11 van onze rekening gehaald, zonder enige vorm van verduidelijking of een overzicht van de kosten te mogen ontvangen.
Verder staat er tot op heden ook nog steeds een borg van €200,00 geblokkeerd op onze rekening die we na maximaal 7 dagen terug gingen krijgen. De betaling van deze borg moest met de kaart van mijn partner gebeuren, want dat kon niet met dezelfde kaart als waar het huurbedrag mee is betaald, volgens de medewerker in het kantoor. Het is ook van deze rekening dat de extra €107,11 is gegaan.
Na veel zoeken konden we de factuur opvragen via een verstopte link op hun website. Hier kregen we echter steeds de foutmelding dat ons contract niet teruggevonden kon worden.
Pogingen tot contact met Hertz:
Hierop heb ik hen proberen te contacteren via e-mail, zonder antwoord.
Wanneer ik telefonisch contact opneem wordt er na de omschrijving van mijn vraag gewoon ingelegd.
Bij een gesprek via hun live-chat functie krijgen we te horen dat de betaling van de borg en de extra €107,11 niet kunnen worden teruggevonden.
Via hun "road assistance" nummer, wat niet voor dit soort zaken zou moeten dienen, kreeg ik een telefoonnummer door om het kantoor in Faro rechtstreeks te kunnen bellen, maar dan krijg ik de melding "het nummer dat u probeert te bellen, is niet in gebruik". Erg frustrerend allemaal.
Zo te zien ben ik absoluut niet het enige 'geval' bij Hertz. Persoonlijk lijkt me hier meer aan de hand.
Mijn verzoek:
Gezien de feiten en het gebrek aan een fatsoenlijke reactie van Hertz, verzoek ik Test-Aankoop om deze zaak te onderzoeken en mij te ondersteunen bij het verkrijgen van:
Terugbetaling van de extra kosten van €107,11 alsook het vrijgeven van de €200,00 borgsom.
Ik vertrouw erop dat Test-Aankoop mij kan helpen in deze zaak en zie uw advies en verdere stappen graag tegemoet.
Bijgevoegd vindt u alle relevante documenten.
Met vriendelijke groet,
F.M.