Terug

Onterecht aangerekende herinneringskosten + afsluiten tv-aansluiting

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: Telenet

23/05/2024

Beste,De klantendienst Telenet werd verschillende malen door mijn dochter gecontacteerd via telefoon en via X-chat met de vraag mijn dossier in orde te brengen en de onterecht aangerekende herinneringskosten te annuleren.Betalingsbewijzen periode januari 2023 tot en met februari 2024 werden 28/03 via de contactpagina van de website van Telenet opgestuurd. Sinds februari 2024 worden er maandelijks onterecht herinneringskosten aangerekend.Facturen worden via gewone post opgestuurd. Ik heb geen internet en wens dit ook niet te hebben.Het duurt tussen 7 en 10 dagen om de factuur te ontvangen, wegens lange en geen dagelijkse bedeling van Bpost. Hiervoor kan de klant niet beboet worden.Reken nog tot 5 werkdagen om de betaling te ontvangen en te verwerken.Het is dus onmogelijk de betaling op tijd te ontvangen bij een vervaldatum van 14 dagen.Ik wens zelf te kunnen bepalen wanneer ik mijn facturen betaal en wil geen domiciliëring.Wegens bovengenoemde “beperkingen” betaal ik de factuur de dag van ontvangst of de dag erna. Voorbeeld: Factuur februari 2024• Factuurdatum: 22/02/2024• Vervaldatum: 08/03/2024• Ontvangen: 29/02/2024• Betaald: 29/02/2024• Datum herinneringsbrief: 13/03/2024• Ontvangen: 21/03/2024Betaling had ten laatste op 08/03/2024 door de boekhouding moeten afgepunt worden.Contacten met de klantendienst• Eind maart: tv-aansluiting wordt afgesloten• 28/3: telefonisch contact + opsturen overzicht betalingsbewijzen via contactformulier• 02/04: telefonisch contact met de klantendienst – overzicht is nog niet verwerkt• 03/04: telefonisch contact met de klantendienst – er wordt bevestigd dat de aansluiting tegen ’s avonds in orde zal zijn en de herinneringskosten opgeschort worden en dus niet betaald moeten worden (medewerker weigert dit via mail te bevestigen).’s Avonds is de aansluiting nog niet in orde. Mijn dochter belt opnieuw de klantendienst.Er wordt bevestigd dat alles in orde zal zijn tegen de ochtend.• 04/04: aansluiting is niet in orde – mijn dochter belt naar de klantendienstDe medewerkster zegt dat de herinneringskosten wel betaald moeten worden en wil niet afstappen van de haar opgelegde procedures om een oplossing te vinden.Via X-chat bevestigt een medewerker dat de klachtendienst mijn dochter zal bellen.Tijdspanne onbekend.• 12/04: Via X-chat laat mijn dochter weten dat de klachtendienst haar nog niet heeft gecontacteerd. Ze krijgt een standaard-antwoord terug ivm papieren facturatie, procedure betaling enz. Bij elke uitleg/specificatie/vraag die mijn dochter stuurt, krijgt ze een standaard antwoord. Het gesprek eindigt met de melding dat er nogmaals aan de klachtendienst zal gevraagd worden om contact op te nemen, wat normaal binnen de 5 dagen gebeurt.• 18/04: Mijn dochter laat opnieuw via X-chat weten dat ze nog steeds niemand van de klachtendienst heeft gehoord. Ze krijgt als antwoord dat de collega’s haar inderdaad nog moeten contacteren.• 21/05: tv-aansluiting werd opnieuw afgesloten• 23/05: Mijn dochter contacteert de klantendienst via X-chat...geen reactie

Berichten (1)

Telenet

Naar: S. M.

28/05/2024

Beste mijnheer Matthys,Wij bevestigen graag de ontvangst van uw klacht.Wij hopen snel bij u terug te komen met meer informatie.Met vriendelijke groeten,CynthiaTelenet Customer RelationsLiersesteenweg 4, B-2800 Mechelentelenet.beConfidential - Limited***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform