Beste,Ik wacht sinds maart 2022 op de jaarafrekening van mijn elektriciteitsverbruik, waarbij ik normaal gezien een behoorlijk bedrag moet terugkrijgen. Na het doorgeven van mijn meterstanden kreeg ik op 15 maart 2022 een jaarafrekening van mijn gasverbruik. Een afrekening van mijn elektriciteitsverbruik heb ik tot nu toe nooit gekregen. We zijn bijna een jaar later.Ondertussen krijg ik onregelmatige voorschotfacturen waarbij het laatste voorgestelde bedrag mijlenver ligt van mijn werkelijk verbruik. Ik heb jullie hierover meermaals telefonisch gecontacteerd en gemaild (CASE-10571168), echter tot op heden zonder resultaat. Antwoord via mail op 11 juli 2022: Recentelijk is de energiemarkt overgeschakeld op een nieuw gecentraliseerd systeem voor gegevensbeheer. Daardoor lopen bepaalde processen vertraging op, zoals het opmaken van jouw correctiefactuur. We doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen.Het is voor mij onmogelijk mijn voorschotten aan te passen zonder deze afrekening. Ondertussen ben ik dus machteloos en moet ik maandelijks een veel te dure factuur betalen.Jullie hebben mijn meterstand zeker in handen gekregen want voor de gasmeter is het wel gelukt.Het kan toch niet dat jullie wel facturen kunnen opmaken op tijd, maar geen jaarafrekening kunnen maken binnen een bepaalde tijdszone? Gewenste oplossingIk wil mijn jaarafrekening van elektriciteit zo snel mogelijk ontvangen (binnen 2 maanden zou ik de volgende zelfs al moeten krijgen!), en ik wil voorschotfacturen krijgen op maat van mijn verbruik.