Terug

Ontbreken keuringsattest

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. K.

Naar: Opteco

17/03/2023

Beste,In mei 2022 bestelde ik een zonneinstallatie bij Opteco NV. Deze werd zoals afgesproken geplaatst in september (20/09/2022) . In de offerte staat dat de keuring van de installatie is inbegrepen. Na verschillende herinneringen gebeurde de keuring op 27/11/2022 door de firma Electro-Test op vraag van Opteco NV.Tijdens deze keuring vermeldde de keurder dat hij nog geen plaatsingsplan had ontvangen van Opteco.Op 14/12/22 meldt Opteco dat dit plan reeds is doorgestuurd naar de keuringsinstantie.Op 18/01/23 en 10/03/23 stuur ik herinneringen naar Opteco NV. Op 10/03/23 laat Electro-Test weten dat zij geen rapport kunnen terugvinden. Op 13/03/13 stuurt Opteco een 'legplan'. Tot vandaag heb ik nog geen keuringsattest ontvangen. Ik heb de installatie nog niet zoals verplicht kunnen aanmelden bij Fluvius. Ik heb daardoor de premie nog niet kunnen aanvragen. Ik ontvang daardoor nog geen terugleververgoeding voor de stroom die ik lever aan het net.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform