Terug

Ontbinding van aankoop keuken

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: DSM Keukens

28/01/2022

Beste,Op 14 december 2020 ging ik te Beveren-Leie langs in de toonzaal van DSM- keukens. Dit om een offerte te verkrijgen van een keuken waarin ik geïnteresseerd was.Ik plaats de keuken zelf dus ik had zelf de opmetingen al gedaan en had daarvoor de nodige papieren mee, maar de verkoper vertelde me dat een opmeting door binnenhuisarchitect standaard is. ( iets wat ik al overbodig vond.)De keuken stond niet opgesteld in de toonzaal maar toch liet ik me overhalen om samen te zitten en een offerte op te stellen. 2u later kwam ik zonder dat ik het zelf goed doorhad met een ondertekende bestelbon buiten van een ander type keuken, zonder een aantal toestellen en zonder werkbladen. Want volgens verkoper keek ik daar beter zelf voor.Toen was het bedrag net boven ons budget, namelijk 16.250 euro en zoals gezegd was dit dan nog voor een niet afgewerkte keuken. Na een geruime tijd kon ik eindeijk langs gaan in de toonzaal om wijzigen aan te brengen. Na alles op punt te zetten was het volledig de keuken die ik in gedachten had, enkel verslikte ik me wel in de prijs. Deze was nu meer dan 21.000 euro. Nog steeds exclusief bepaalde toestellen maar incl werkbladen.Mijn vriendin stelde voor om toch eens elders te gaan vergelijken. We hadden namelijk maar een budget van maximum 15.000 euro.We zijn toen bij Ixina langs geweest en kregen bij hen zonder iets te ondertekenen een offerte en technische tekeningen voor volledig dezelfde keuken inclusief alle toestellen en werkbladen voor de totaalprijs van 10.800 euro.Dit is zogoed als de helft van de prijs van de keuken bij DSM.Dus gingen we samen terug naar DSM keukens om te vragen om de bestelling te annuleren. Dit was echter een koude douche.Wat we niet wisten is dat er in hun algemene voorwaarden wordt gesteld dat wie een bestelbon verbreekt daarvoor 30% vergoeding wordt geeist.Dat men iets van vergoeding vraagt kan ik zeker begrijpen. De verkoper zal in totaal een 5-tal uur bezig geweest zijn met ons dossier en de (niet zelf gevraagde) architecte die de keuken kwam opmeten.Gelukkig had ik nooit op de laatste versie van de keuken ( die van meer dan 21.000 euro) een handtekening geplaatst. Enkel op die eerste bestelbon van 16.250 euro. Dus vraagt DSM- keukens nu een verbrekingsvergoeding van 4.875 euro voor een keuken die zelfs nooit in productie is gegaan. Enkel de technische tekeningen gemaakt en een opmeting ter plaatse.

Berichten (1)

DSM Keukens

Naar: B. D.

31/01/2022

Beste,We hebben deze klacht goed ontvangen.We gingen al over tot contactopname met onze klant, met het oog op het vastleggen van een afspraak.Tijdens deze afspraak willen we tot een oplossing komen die voor beide partijen ten goede komt.Met de meeste hoogachting,'‹'‹SofieWILLEMSCommercieelmanagementassistentt:+3292371053esofie.willems@dsmkeukens.bewwww.dsmkeukens.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform