Beste, Wij zijn gisteren voor de allereerste keer gaan winkelen bij Albert Heijn in Mechelen (Malinas). Toen we onze boodschappen hadden gedaan zijn we naar de zelfscan kassa geweest. Daar aangekomen kregen we de melding controle ( op zich geen probleem want valt wel vaker voor wij zijn vaste klanten). Het meisje dat de scanning deed ging tot tweemaal toe weg naar een andere collega zonder enige uitleg, ze moest plots onze hele kar scannen omdat niet alle artikelen zouden gescand geweest zijn terwijl we wel degelijk elk product hadden gescand. Op het einde van de scan gaat ze weer weg en komt er iemand anders terug met ons product. Zonder enige vorm van respect vertelt ze ons dat we 5 producten niet zouden gescand hebben of verkeerd gescand. Ze legt ons onmiddellijk een boete op van 100€ omdat we meer dan 3 producten niet of verkeerd hadden gescand. Ik zeg tegen haar dat dat niet kan dat wij wel degelijk alles hadden gescand. Ze bleef erop aandringen om een boete aan te rekenen zonder enige uitleg, we werden afgeschilderd als dieven en dit in volle publiek. Alle andere klanten konden horen wat dat meisje tegen ons zei in plaats van ons even apart te nemen en te vertellen wat het probleem was. Nee in volle publiek ons onmiddellijk afschilderen als dieven, ons dochtertje van 2 jaar zat mee in de kar zoiets doe je niet en is heel onproffessioneel. Mijn vriendin was al over haar toeren en is naar buiten gegaan omdat we zo behandeld werden, ze werdt onmiddellijk achtervolgd door 2 medewerkers van Albert Heijn tot aan mijn wagen. Daar werden er foto's gemaakt door een jobstudent van de nummerplaat van mijn wagen. Ik stond nog binnen en ondertussen werd er eindelijk een manager bij geroepen, zonder enige uitleg dreigde die er onmiddellijk mee om de politie te bellen. Die 100€ boete is standaard zei hij mij het staat buiten op de deur. Nu zijn wij bij die deur gaan kijken en daar staat maar 75€ boete bij winkeldiefstal!!! Wij hebben niets gestolen, we hadden nog niet eens afgerekend en waren de winkel nog niet buiten geweest dus het is al zeker geen diefstal. Ik zei tegen de manager dat wij alles wel degelijk hadden gescand. Uiteindelijk na veel heen en weer geloop hebben ze onze kar opnieuw volledig gescand aan een gewone kassa en konden we daar betalen zonder boete! De andere vrouw die ons zo beschuldigde was ondertussen het verhaal aan het doen tegen andere klanten in de winkel!!! Dit hoort totaal niet er bestaat nog altijd zoiets als privacy, je moet geen andere klanten gaan inlichten over een probleem die hebben daar geen zaken mee. Deze dame en manager waren heel onvriendelijk en hadden totaal geen schroom om on zo en plain public aan te vallen als dieven. Toen we eindelijk aan de kassa stonden is er een andere verantwoordelijke gekomen (een vriendelijk meisje) die heeft haar verontschuldigd voor het gedrag van haar collega's en zei dat dit niet de normale manier van werken is. Het was een hectische dag zei ze. Ik zei hectisch of niet je moet altijd proffesioneel kunnen blijven met de klanten. We hebben geen boete moeten betalen maar daar neem ik geen vrede mee als klant. We zijn vernederd geweest door hen waar alle andere klanten bij stonden, ze hebben foto's van mijn wagen genomen. Ik eis dat Albert Heijn hier iets aan doet want dit is onaanvaardbaar gedrag van het personeel. Wij gaan alvast nooit meer winkelen bij Albert Heijn Malinas Mechelen. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt en dit dan voor ogen van onze kinderen en alle andere klanten.Ik hoop dat hier iets gaat aan gedaan worden!!