Beste,
Op 23 juli 2025 boekte mijn meerderjarige dochter met mijn toestemming en via mijn Visakaart, een vliegtuigticket (van Edinburgh naar Keulen) via edreams.
De enige manier om het ticket te boeken was het vakje met 'Prime-lidmaatschap' met gratis proefperiode (twee weken) aan te vinken. Doordat de vlucht (op 2 augustus 2025) geannuleerd werd en mijn dochter van 23 jaar 24u alleen haar plan moest trekken in Edinburgh, was het opzeggen van het Prime-lidmaatschap met proefperiode het laatste van haar zorgen.
Tot mijn grote consternatie ging er op 7 augustus 2025 (dus net twee weken na de aanschaf van het vliegtuigticket) 89,99 EUR van mijn rekening (opnieuw via VISA), met als mededeling 'edreams prime annual'. De opgelijste voordelen van dit 'Prime' abonnement wegen echt hemeltergend licht.
Dit lijkt me een goed georganiseerde operatie om mensen die niet goed uitijken tijdens de vakantieperiode op te lichten. De vele klachten over edreams online lijken dit te bevestigen.
Bij deze heb ik drie vragen voor u:
- Kan u me adviseren over de beste manier om dit Prime abonnement op te zeggen?
- Is er volgens u een mogelijkheid om mijn geld terug te vorderen (mijn dochter heeft op geen enkel moment een bericht gekregen dat de Prime proefperiode voorbij was; en ze moest het vakje aanvinken om haar ticket te boeken)?
- Kan ik via Test Aankoop klacht indienen tegen edreams tegen dit soort wanpraktijken, eventueel samen met andere gedupeerden?
Vriendelijke groet,
Bart Vanhercke