Terug

Onredelijke hersteltermijn laptop

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. H.

Naar: Auva NV

18/01/2024

Beste, Op 22/11/2023 bracht ik mijn laptop binnen in jullie winkel om een herstelling aan het scharnierpunt aan te vragen. Hierbij heb ik een voorschot van 45.00 euro betaalt. Op 30/11/2023 heb ik via mail een bestek ontvangen voor deze reparatie. Hier op stond echter geen uiterlijke datum. Ik heb op deze dag (30/11) mijn goedkeuring gegeven voor deze herstelling. Op 07/12/2023 heb ik pas een bevestiging gekregen van dit bestek met de mededeling dat de nodige onderdelen besteld waren en jullie mij het gingen laten weten wanneer de herstelling voltooid is. Op 29/12/2023 heb ik jullie gecontacteerd om een update te krijgen over de herstellingstermijn. Hier heb ik als antwoord op gekregen dat jullie geen kennis hebben van de leveringstermijn van de nodige onderdelen en dat jullie mij dus ook geen datum kunnen geven. Inmiddels is het 18/01/2024 en heb ik nog altijd geen verdere informatie ontvangen. Als student zijnde is deze laptop broodnodig voor mijn studies en heb ik grote last ondervonden tijdens mijn examens. Ook heb ik bij verder onderzoek gevonden dat andere hersteldiensten garanderen deze herstelling sneller uit te voeren. Mijn vraag is dus een herziening van het bestek en de factuur met hier op een gegarandeerde hersteldatum en een prijsvermindering vanwege de ondervonden lasten. Bedankt

Berichten (1)

Auva NV

Naar: I. H.

19/01/2024

Beste Ian,Ik begrijp je ergernis, maar dit loopt geheel buiten onze wil om.Helaas zijn wij volledig afhankelijk van de leverancier/fabrikant, wanneerdie terug onderdelen kan leveren.Er is geen alternatief merk of onderdeel hiervoor beschikbaar. Ook is ditgeen garantieverplichting meer.Zoals ook gemeld is, is er geen bevestigde leverdatum.Enige wat ik kan voorstellen is de herstelling niet uit te voeren en jevoorschot terug te betalen, hoewel er dan in principe bestekkostenverschuldigd zijn.Geheel wettelijk, en volgens de overeengekomen voorwaarden op onze bon dieu ondertekend heeft.Uitzonderlijk wil ik die bestekkosten toch ook nog laten vallen.Of je kan afwachten tot het onderdeel geleverd wordt.Hou er wel rekening mee dat eenmaal het onderdeel bij de leverancierverzonden is, annuleren niet meer mogelijk is (maar dan zal het ook snelerna bij ons zijn)Dus laat me aub weten of je nog wil wachten, of je voorschot terug wil.Als je niet laat herstellen kan ik ook nog zien om bij eventuele aankoopvan een nieuw toestel een extra commerciele korting te geven.Met vriendelijke groeten,*Raf Coomans*CEO011 933 944Op do 18 jan 2024 om 16:31 schreef


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform