Terug

Onredelijk uitstel van levering meubels

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: O&O Trendy Wonen

14/08/2023

Geachte,Op 6 januari 2023 bestelden wij een hoeksalon bij O&O Wonen te Schelle.Het totaalbedrag van de factuur - aankooporder 223425 van 1800 EUR werd voldaan in 2 schijven - 800 EUR op 6 Jan 23 en 1000 EUR op 25 Feb 23.Samen met het hoeksalon werden drie barstoelen aangekocht, die op 17 Feb 23 werden afgehaald.Bij de verkoop werd de vermoedelijke leveringstermijn van het hoeksalon genoteerd op de factuur en werd een leverperiode van 3-4 maand vastgelegd. Deze levertermijn werd door de verkoopster als gewichtig verkoopargument voorgesteld en dit was volgens haar een van de elementen die O&O Wonen onderscheidden van andere meubelwinkels. Gelet de overtuigingskracht van de verkoopster en bezichtingen van andere meubelwinkels met levertermijnen >6m, beslisten wij om dan ook verder te gaan met de aankoop van een hoeksalon bij O&O Wonen.Op ons initiatief vernamen wij dat de levertermijn van Apr 23 niet haalbaar was. In een eerste fase bleek O&O Wonen telefonisch niet bereikbaar te zijn. Bij fysieke navraag in de winkel werd de verantwoordelijkheid van deze problemen bij hun telefonieprovider gelegd. Tijdens dit contact werd ons bevestigd dat de initiele levertermijn niet haalbaar was en dat gekeken moest worden naar mei 23. Deze datum was met zekerheid gegarandeerd.Na contactname door ons per mail werd een tweede verlating naar half Jun 23 gemeld. Wij hebben steeds aangedrongen op proactieve communicatie vanuit O&O Wonen - maar spijtig genoeg viel deze vraag in dovemansoren.Na herhaaldelijke navraag, uitsluitend op ons initiatief, vernamen wij steeds, na het verlopen van de vooropgestelde leveringsdatum dat O&O Wonen hun engagement niet kon waarmaken en dat de leveringstermijn steeds opschoof naar een latere datum.De leveringsdatum werd resp. van Apr naar Mei, naar eind Juni, naar half Jul, naar begin Aug tot finaal ergens in Okt 23 verlegd.Als consument voelen wij ons ten eerste voorgelogen door de verkoopster en ten tweede lijkt Okt 23 een onredelijke termijn v.w.b. de levering van dit meubel.Als consument wensen wij een evenredige tegemoetkoming van O&O Wonen, temeer wij een mogelijke doorverkoop van ons huidig salon hebben moeten afzeggen. Wij dienden ons woord te breken omdat O&O Wonen meermaals het hunne brak. Dit veroorzaakte de nodige spanningen tussen ons en ons geïnteresseerd familielid.De passieve houding van de dienst na verkoop O&O Wonen valt niet te rijmen klantgericht handelen. Ook is de wijze waarop zij telkenmale de nieuwe leverdatum als zekerheid voorstelden sterk misleidend.Met achting,

Berichten (4)

O&O Trendy Wonen

Naar: D. V.

16/08/2023

BesteZoals u in onze algemene voorwaarden kan nalezen, is een fabrikant die niet levert voor ons een situatie van overmacht.Helaas kampt de fabrikant van uw gekozen salon met moeilijkheden, waardoor veel van onze klanten getroffen worden door extreem lange levertermijnen.De doorverkoop van uw huidig salon en uw familiale situatie is niet onze verantwoordelijkheid en kan dan ook niet worden gebruikt als argument.Er kan dan ook van gelijk welke schadevergoeding geen sprake zijn.Het staat u vrij om: * Mits een aangetekend schrijven uw bestelling te annuleren en uw voorschot terug te vragen. * Naar de winkel te komen om een ander salon te kiezen, uit onze voorraad of sneller leverbaar (van een fabrikant die niet met moeilijkheden kampt). * Contact te nemen met onze mensen van de transportafdeling en te vragen naar de beschikbaarheid van een tijdelijk vervangsalon, dat geheel zonder meerkost kan worden voorzien.Met vriendelijke groetenTeam OandO

D. V.

Naar: O&O Trendy Wonen

16/08/2023

Geachte,Dank voor uw antwoord.U hernam in uw antwoord slechts een deel van onze klacht. Wij missen een repliek v.w.b. de houding van uw verkoopafdeling en de communicatie van de dienst na verkoop.Ook op dit deel van onze klacht hadden wij graag duiding gekregen.De bovengenoemde zaken keren terug in andere klachten op TestAankoop, en ook hier blijft u in stilte deze elementen negeren.V.w.b. een mogelijke compensatie lijkt het ons echter billijk om het oude salon kostenloos mee te nemen bij levering van het nieuwe salon.Mvg

O&O Trendy Wonen

Naar: D. V.

16/08/2023

BesteZoals u in onze algemene voorwaarden kan nalezen, is een fabrikant die niet levert voor ons een situatie van overmacht.Helaas kampt de fabrikant van uw gekozen salon met moeilijkheden, waardoor veel van onze klanten getroffen worden door extreem lange levertermijnen.De doorverkoop van uw huidig salon en uw familiale situatie is niet onze verantwoordelijkheid en kan dan ook niet worden gebruikt als argument.Er kan dan ook van gelijk welke schadevergoeding geen sprake zijn.Het staat u vrij om: * Mits een aangetekend schrijven uw bestelling te annuleren en uw voorschot terug te vragen. * Naar de winkel te komen om een ander salon te kiezen, uit onze voorraad of sneller leverbaar (van een fabrikant die niet met moeilijkheden kampt). * Contact te nemen met onze mensen van de transportafdeling en te vragen naar de beschikbaarheid van een tijdelijk vervangsalon, dat geheel zonder meerkost kan worden voorzien.Met vriendelijke groetenTeam OandO

D. V.

Naar: O&O Trendy Wonen

16/08/2023

Geachte,Dank voor uw antwoord.U hernam in uw antwoord slechts een deel van onze klacht. Wij missen een repliek v.w.b. de houding van uw verkoopafdeling en de communicatie van de dienst na verkoop.Ook op dit deel van onze klacht hadden wij graag duiding gekregen.De bovengenoemde zaken keren terug in andere klachten op TestAankoop, en ook hier blijft u in stilte deze elementen negeren.V.w.b. een mogelijke compensatie lijkt het ons echter billijk om het oude salon kostenloos mee te nemen bij levering van het nieuwe salon.Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform