Terug

onredelijk maandelijks voorschot

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. C.

Naar: ELEGANT

24/02/2022

Beste, vandaag ontvingen we onze afrekening (Elegant) gas en elektriciteit. Niettegenstaande ons verbruik hetzelfde is gebleven, moeten we bijna € 2000 bijbetalen en is ons maandelijks voorschot enorm gestegen, van € 227 naar €714. Dit is meer dan 3x het huidige voorschot. Dit kunnen wij maandelijks niet betalen. Zijn de voorschotten niet te hoog ingeschat? Is een verdubbeling al niet ruimschoots voldoende? Toen ik het bedrag van de voorschotfactuur wou aanpassen werd ik geconfronteerd met een minimum bedrag dat door Elegant wordt ingesteld. Op basis van welke criteria wordt dit bedrag bepaald? Rekening houdend met wat we moesten bijbetalen: € 1990 Had ik berekend wat de meerkost dan per maand moest zijn: €1990/12= €165 (zijnde een voorschot dan van €395/maand i.p.v €714)- voor gas: €147 (in 2021) => €541 (Elegant 2022) => €250 (ons voorstel 2022) => €487,05 (minimum bedrag Elegant 2022)- voor elektriciteit : €80 (in 2021) => €173 (Elegant 2022) => €145 (ons voorstel 2022) => €155,77 (minimum bedrag Elegant 2022)Wij zijn radeloos en hadden dit maandelijks bedrag voor gas en elektriciteit graag teruggebracht tot een realistisch bedrag: - voor gas €250 i.p.v. €487,05 (EAN:541448820038547940)- voor elektr. €145 i.p.v. 155,77 (EAN: 541448820038547933)Met vriendelijke groet, Koen Eilers, Ingrid Carton en hun twee dochters (Amber en Anouk)

Berichten (1)

I. C.

Naar: ELEGANT

04/03/2022

Zopas een gesprek gehad met de energiedeskundige bij Ecohuis A'pen. Dit gesprek heeft me zeer veel bijgeleerd over de wanpraktijken op de energiesector en hoe ik als klant bedrogen wordt (want zo voelt het aan): - wij werden via een aanbod van Testaankoop in 2013 klant bij Elegant- blijkt nu dat wij een slapend contract hebben- en hierdoor de hoogte prijs betalen op de energiemarkt- maar ook een Groene Stroom BX contract bij jullie zou ons voorschotfactuur terugbrengen van € 721,40 naar € 552 jammer dat we dit voorstel nooit van Elegant hebben gekregen- we voelen ons als klant bedrogen. Ons vertrouwen in Elegant is in zeer sterke mate geschonden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform