Geachte mevrouw, heer,
Op 11 januari 2025 kocht ik bij Krefel een elektrische step Navee S65C. Het product valt onder de wettelijke garantie van 2 jaar.
Op 5 november 2025 bracht ik de step binnen bij Krefel omdat het toestel plots niet meer functioneerde en niet meer inschakelde. Volgens het systeem van Krefel werd het product op 7 november 2025 officieel in behandeling genomen en doorgestuurd naar de fabrikant.
Tot op heden is het product meer dan één maand in herstelling, zonder dat ik een concrete stand van zaken of een verwachte einddatum heb ontvangen.
Op 2 december 2025 nam ik contact op met de klantendienst. Mij werd meegedeeld dat het toestel zich nog steeds bij de fabrikant bevindt en dat men mij binnen drie dagen zou informeren. Tot vandaag heb ik echter geen enkele reactie of update ontvangen.
Ondanks herhaalde pogingen om Krefel schriftelijk te contacteren, blijft elke reactie uit.
Volgens de Belgische wetgeving en EU-richtlijn 2019/771 moet een herstelling onder wettelijke garantie plaatsvinden binnen een redelijke termijn en zonder aanzienlijk ongemak voor de consument. Een herstelling die langer dan 30 dagen duurt, wordt als onredelijk beschouwd, zeker gezien het feit dat het product minder dan één jaar oud is.
Gezien:
• de buitensporig lange duur van de herstelling,
• het ontbreken van communicatie,
• en het aanzienlijke ongemak dat ik hierdoor ondervind,
heb ik Krefel formeel verzocht om een kosteloze vervanging door een nieuw toestel van hetzelfde model (Navee S65C), wat bovendien nog steeds beschikbaar is in hun assortiment. Ik wens geen terugbetaling, enkel een vervanging. Ook op dit verzoek heb ik geen enkele reactie ontvangen.
Ik vraag Testaankoop om tussenkomst zodat mijn rechten als consument worden gerespecteerd en de verkoper zijn wettelijke verplichtingen nakomt.
Met vriendelijke groeten,
Anastasiia