Terug

Onredelijk betalingstermijn parkeerboete

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. M.

Naar: OPC Optimal parking Control

21/02/2020

Beste, Ik krijg een PDF van OPC (Optima Parking Control) met datum stempel 13/01/2020, maar opmaak datum op 09/01/2020 met de vermelding dat ik binnen de 8 dagen een parkeerboete moet voldoen (parkeer biljet 850/1904/76773) . Deze PDF werd mij gestuurd 14/01/2020 om 19u20 door mijn leasingsfirma ARVAL via een email op het werk. Ik betaal de parkeerboete op 22/01/2020. Op 30/01/2020 krijg ik van Arval een tweede PDF met herinnering van de verkeersovertreding + een aanmaningskost. Op de brief staat een stempel met 27/01/2020 en de brief zelf heeft een datum van 23/01/2020.Ik heb dan op 31/01 een mail gestuurd naar OPC met de vermelding dat ze een haalbare reactietijd voor betaling niet respecteren en veel te snel aanmaningskosten aanrekenen.Ik had deze betaling immers uitgevoerd 7 dagen na ontvangst (22/01/2020) van de melding door de leasingmaatschappij Arval. Ik vermeldde dat ik de extra boete vanwege een zo genoemde laattijdige betaling dan ook niet ga betalen.Antwoord hierop is dat het dossier open blijft en een juridische procedure blijft lopen. Op 9 februari heb ik nogmaals aangedrongen voor begrip , zonder enig resultaat. Het antwoord blijft : Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en met de nodige aandacht behandeld. Zodra de extra kosten betaald zijn kan dit dossier worden afgesloten. Zo niet zal uw betaling niet worden afgeboekt en blijft de juridische procedure verder lopen

Berichten (1)

R. M.

Naar: OPC Optimal parking Control

09/03/2020

Geachte,graag antwoord op mijn klacht van 21 februari 2020


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform