Terug

Onrechtvaardige eindafrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. J.

Naar: Engie

10/03/2023

Op onze jaarafrekening dd. 22/11/2022 hebben we gemerkt dat er voor elektriciteit een bedrag in rekening is gebracht dat ons onterecht lijkt. We willen graag een correctie op deze afrekening.Ons verbruiksadres heeft zonnepanelen met een terugdraaiende teller. Op datum 19/10/2021 (eerste dag van onze afrekening) hadden onze elektriciteitsmeters de volgende meterstanden: Piek: 64473, Dal: 42047.Op 27 september 2022 heeft Fluvius onze Dal meter afgesloten voor de meterstand op 1 teller te laten draaien en terugdraaien. Dit was een kleine ingreep door Fluvius. De meterstand van Piek is intact gebleven. Op deze dag heeft Fluvius officiële meterstanden geregistreerd, namelijk: Piek: 62918, Dal: 42245.Op de eindafrekening hebben we gemerkt dat Engie vanaf 27 september het woord woord “Piek” heeft geschrapt en hiermee een nieuwe meter heeft gecreëerd genaamd: “Normaal”. Dit heeft tot gevolg gehad dat het minsaldo van -1555kwh (op dag van het afsluiten Dal meter) is geëlimineerd en dat we een afrekening krijgen voor meterstand “Normaal” voor 552kwh. In werkelijkheid zou het totaal verbruik echter min -1003kwh moeten zijn.Dit betekent dat we 1555kwh op het net hebben gezet, wat Engie tegen hoge prijzen kan doorverkopen aan andere klanten. We vinden het daarom oneerlijk, antisociaal en onaanvaardbaar dat we ook nog eens een bedrag moeten bijbetalen van twv. 552kwh.Het verbruik van de Dal meter (198kwh) werd correct in rekening gebracht. Verder hebben we gemerkt dat Engie nog een inschatting van de laatste verbruiksmaand heeft gemaakt en ons hiervoor 445,08€ in rekening heeft gebracht. Dit is niet correct, aangezien bij deze inschatting alleen rekening is gehouden met de meterstand “Normaal” in plaats van met het Piek-tarief. We begrijpen dat dit bij de volgende afrekening wordt rechtgezet. Echter, door deze inschatting is ons maandelijkse voorschot veel te hoog berekend en kunnen we deze niet zelf verlagen.Ik heb een aangetekend zenden verstuurd op 29 november 2022 en al 5 keer de klantendienst gecontacteerd maar daar beloven ze telkens weer dat het dossier zo snel mogelijk zal worden opgelost.

Berichten (1)

Engie

Naar: S. J.

10/03/2023

Beste mevrouw Faes,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 10 maart 2023.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groeten,Complaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bee klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: vendredi 10 mars 2023 12:08À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Onrechtvaardige eindafrekening - (CPTBE01664234-05)Klacht - Onrechtvaardige eindafrekening - (CPTBE01664234-05) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform