Geachte, Op 23/03/2019 heb ik in de Mediamarkt te Deurne een nieuwe smartphone gekocht. De verkoper heeft daar een abonnement opgezet van Orange. Met de melding dat als ik thuis zou komen ik een nieuw gsm nummer zou hebben . Dat was niet het geval. De volgende dag ben ik naar Mediamarkt terug gegaan en heb daar mijn sim kaart ingeleverd omdat het blijkbaar niet werkte met de melding dat men het contract moest annuleren. Op 1/4 heb ik een brief ontvangen van Orange. (Hun brief van 27/03) Ik heb direct naar nummer 02.745.95.00 getelefoneerd en dit uitgelegd. Orange heeft zich verontschuldigd voor het misverstand en alles was blijkbaar volgens hun in orde. En dan begint er een molen te draaien:Ik ontvang een factuur alhoewel ik nooit een nummer heb gehad en dus nooit heb kunnen bellen op een lijn van Orange. Ik bel direct naar de klantendienst. Ik leg het verhaal uit. Bij Orange zegt men dat over een misverstand gaat en dat ik de factuur mag negeren. Een beetje later ontvang ik terug een aanmaning. Zelfde scenario. Orange zegt het is een misverstand , je mag de factuur negeren. En dat gaat zo verder. Tevergeefs zoek ik een email adres waarop ik de firma kan contacteren. Blijkbaar zijn die gesprekken zinloos . Ik heb ook geen enkel bewijs. Na een aantal aanmaningen vraag ik hoe ik in godsnaam die mallemolen kan doorbreken. Dan zegt een bediende, dat kan alleen als je een aanvraag doet tot stopzetten. Ik zeg maar ik heb geen abonnement. Daarop heeft hij gezegd wat ik moet invoeren. Je moet dan niets betalen en dan stopt het. In plaats dat de molen stopt krijg ik een brief van deurwaarders (hun brief van 4 juni. ) Betaal direct 31.6 € en dreigementen van een rechtszaak.Ik heb toen contact gehad met de verantwoordelijke op de dienst betalingen van Orange op 02/745.95.01 Hij weigerde te luisteren naar wat al die ander mensen mij verteld hadden bij Orange. Voorlopig om van de ellende vanaf te zijn heb ik dan direct 31.6 € gestort die gevraagd werd. Vandaag heb ik weer een herinnering van een factuur ontvangen voor 10 €. Het gaat om een herinnering van een factuur. Ik heb nooit een factuur van 10 € ontvangen. Tot nu toe heb ik 31.6 € betaald aan Orange onder dwang zonder een van hun diensten gebruikt te hebben. Ze zorgen ervoor dat ik alleen telefonisch contact kan hebben zodat ik nergens een bewijs van heb. Moest men de klant ernstig nemen zou men toelaten dat de klant een mail kan sturen. Moet ik die factuur betalen ? Kan Orange zomaar ongestraft facturen blijven uitschrijven zonder dat ik hun diensten gebruik ? Met vriendelijke groeten, J. Van Dyck